Torsdagsnytt 20. juni

Etter å ha vært trofast ansatt ved Universitetet i Oslo i hele 36 år, har tiden kommet for Siri Margrethe Cecilie Vinger å gå av med pensjon. Siri startet sin karriere som bibliotekar ved Institutt for privatrett, og ble ønsket velkommen av en rekke kolleger som Carsten Smith, Lucy Smith og Peter Lødrup.

Dame med briller står i et bibliotek.

Siri Margrethe Cecilie Vinger mimrer tilbake på tiden som ansatt ved IFP og forteller at hun har mye å se frem til nå som hun blir pensjonist. Foto: Silje Naranjo/UiO.

Siri Margrethe Cecilie Vinger går av med pensjon

Ved Institutt for privatrett har Siri Margrethe Cecilie Vinger hatt ansvar for IFPs bibliotek og innkjøp av faglitteratur innen privatrett. Siri mimrer tilbake til tiden da hun først ble ansatt, da hun katalogiserte samlingene ved hjelp av kort i kortkatalogen som i dag står i Domus Media Øst i Immaterialrettssamlingen. I overgangen til det digitale systemet arbeidet hun tett sammen med Birger Stuevold Lassen for å merke og registrere bøkene i det nye biblioteksystemet BIBSYS. Når Siri tenker tilbake, hadde Lassen disse immaterialrettsbøkene nærmest som en privat samling utenfor sitt kontor!

Siri forteller at hun neppe kommer til å kjede seg som pensjonist. Hun er allerede medlem i forskjellige foreninger og gleder seg til å bruke fritiden sin på litteraturklubben og historielaget hun er med i. Som pensjonist vil Siri fortsette å være aktiv, både med friluftsliv, trening og hagearbeid. Hun ser spesielt frem til å gå mer på ski og nyte godt skiføre i Østmarka når det først melder seg.

Siri avslører også at hun i desember skal bli bestemor til et tvillingpar!

Selv om Siri gleder seg til å bli pensjonist, innrømmer hun at det er litt vemodig å slutte ettersom jobben har vært en så stor del av livet hennes. Siri har sin siste arbeidsdag ved instituttet den 26. juni.

Åpningstider sommeren 2024

I perioden 24. juni til 4. august må du bruke adgangskort og kode for å få tilgang til universitetsbygningene.

Resepsjonen er sommerstengt

Resepsjonen i Domus Media holder sommerstengt fra 19. juni til 5. august.

Husk å tømme kjøleskapet før sommerferien

Har du mat i kjøleskapet som kanskje ikke overlever sommerferien? Se igjennom matvarene dine før du går av med ferie. Administrasjonen kaster alt som ikke har lang holdbarhet den 28. juni.

Minner om

Forskningsprosjektet LEVEL inviterer til konferansen Technological innovation and financial operations under European regulation and supervision som setter søkelys på utviklingen av regulering og tilsyn i EU.

Se programmet.

Påmeldingsfrist: 27. juni.

Tid og sted: 1.- 2. juli kl. 09:00-15:00 i Kjerka, Domus Media Vest.

Årets Pride-feiring ved UiO

Bli med å markere Pride med UiO i Pride-paraden 29. juni under parolen "Fryktløs kunnskap".

Se noen av aktivitetene for årets Pride-markering her. Følg også med på UiOs Pride-nettsted.

IFP i media

Medieovervåkning følger saker i nettmedier som omtaler Institutt for privatrett eller våre ansatte. Tjenesten er supplert av egenpublisert henvisning til utvalgte mediesaker fra papir- og etermedier. Se flere saker.

Publisering

Se siste publikasjoner fra våre forskere:

Arrangementsoversikt IFP

Se alle åpne arrangementer - Institutt for privatrett (uio.no)

Ønsker du å få inn stoff til Torsdagsnytt?

Det er enkelt å få inn nyheter til TN: send en mail til torsdagsnytt@jus.uio.no. Mailen vil garantert nå redaksjonen og meldingen vil komme i neste nyhetsbrev.

Publisert 20. juni 2024 14:58 - Sist endret 20. juni 2024 15:02