IOR-mandagsnytt 18.november 2019

Internt ukentlig nyhetsbrev med aktuelle nyheter ved Institutt for offentlig rett.

Biblioteket stenger fra 6.12.2019-06.01.2020

Biblioteket på fakultetet skal flytte til Domus Juridica og siste åpningsdag i Domus Bibliotheca er fredag 6. desember. Den første åpningsdagen i Domus Juridica blir mandag 6. januar.

I denne perioden er bok- og tidsskriftsamlingen på flyttefot, og etter hvert under oppstilling i det nye biblioteket i Domus Juridica.

I forkant av flyttingen har det pågått flytting av samlinger fra instituttbibliotekene. Fakultetsbiblioteket takker for tålmodigheten disse månedene når så mye av samlingene har vært underveis.

Målet er alltid å skaffe det forskere og studenter trenger. Men vi kommer ikke utenom det at biblioteket må stenge nå for en periode pga. flytting. Det er derfor lurt å tenke gjennom litteraturbehovet før dørene stenger 06.12.2019.

Se mer om flyttingen av biblioteket :

English: https://www.ub.uio.no/english/about/news/ujur/2019/domus-bibliotheca-closed.html

Husk instituttlunsj 19.november

May-Len Skilbrei (IKRS), Ragnhild Hennum (IOR), Cecilia Bailliet (IOR), Herman Bruserud (IFP) og Vibeke Blaker Strand (IOR) innleder om det nye verdigrunnlaget for likestilling og mangfold i forskning ved Det juridiske fakultet, etterfulgt av diskusjon.

Instituttleder Inger Johanne Sand leder lunsjen.

Tid og sted: 19. november kl 12-13 , Castbergs bibliotek, Domus Bibliotheca

Julebord 2019 -The Department Christmas Party 2019

Årets julebordkomite ved Institutt for offentlig rett  har gleden av å invitere til årets julebord.

Dear friends and colleagues! You are all invited to the 2019 Christmas Party at the Department of Public and International Law.

Tid og sted /Time and place:12. des. 2019 18:00–23:55, Kavakava, Pilestedet 75c

Vi møtes 18:30 til en velkomstdrink.På programmet står også som alltid instituttleders tale og utdeling av Greiprisen. Enkelte overraskelser kan ikke utelukkes.

Påmelding gjøres i nettskjema senest 25.november.

Egenandel på kr 250 betales til konto 1590.14.91574 v/Øyvind Henden. Vennligst merk betalingen med DITT EGET NAVN.

Arbeidstid i julen og plikten til å avvikle ferie

Husk at du får 1 ekstra fridag i romjulen. Det må registreres i HR portalen.

Alle som utfører arbeid i annens tjeneste har krav på ferie, og alle har plikt til å ta ferie. Det er vanligvis arbeidsgiver som fastsetter ferien innenfor de rammer ferieloven setter for plassering av ferien. Ferieloven gir bestemmelser om feriens lengde og når ferien skal avvikles. Det er gitt særlige regler om ferieavvikling i oppsigelsestid, under sykdom, permisjon, militærtjeneste og arbeidskonflikter. Videre regulerer loven beregningen av feriepenger og utbetalingen av disse.

Registrering av publikasjoner i Cristin

Husk å registrere dine publikasjoner i Cristin, slik at det også kommer opp i nyhetsoppdateringen.

Arrangementer ved IOR

Siste fra Cristin

• Mjøs, Aksel; Grimsrud, Kristine; Harby, Atle; Kreutzer, Idar; Myklebust, Trude & Vandvik, Vigdis (2024). Svar til Krogh. Klassekampen. ISSN 0805-3839. 6 mai.
  • Sunde, Jørn Øyrehagen (2024). Uredigert: Jørn Øyrehagen Sunde, rettshistoriker. [Internett]. Aftenposten, Dypdykk.
  • Befring, Anne Kjersti & Tøssebro, Henriette (2024). Kommentarer til spesialisthelsetjenesteloven, lov 2. juli 1999, i Karnov/lovdata. Forfatter/fagredaktør . Karnov lovkommentarer.

Se alle arbeider i Cristin

Ønsker du å få inn saker til Mandagsnytt?

Er det noen aktuelle saker du mener bør komme inn på mandagsnytt? Send en epost til

z.s.h.o.saatchi@jus.uio.no

Publisert 18. nov. 2019 13:56 - Sist endret 28. juli 2021 18:44