Mandagsnytt 07.oktober 2019

Internt ukentlig nyhetsbrev med aktuelle nyheter ved Institutt for offentlig rett.

Åpent møte om Strategi 2030

Hvordan skal Universitetet utvikle seg de neste ti årene? Hvilke mål skal vi ha for forskning og utdanning? Etter mange innspill i vår er nå Strategi 2030 klar til høring ved alle enheter mellom 1.oktober og 1.november. Rektoratet legger frem forslaget på møte i Realfagsbiblioteket 8.oktober.

Tid og sted: 8. oktober kl 09.00–10.30, Realfagsbiblioteket

Se program

Husk valgmøte med presentasjon av dekanteamene

De to dekanteamene presenterer seg og stiller til debatt 9.oktober. Valgmøtet er åpent for studenter og ansatte ved fakultetet, og det oppfordres til å stille spørsmål til kandidatene. Valgmøtet ledes av John Olav Egeland.

Se også tidsplanen for valget på valgsidene.

Tid og sted: 9. okt. 2019 14:15–16:00, Auditorium 4, Domus Academica

Redningsaksjoner utført av norske skip i middelhavet

Is the Government right when claiming that Norway has no responsibility for the refugees on board Norwegian-flagged rescue vessels? Kort seminar ved professor Erik Røsæg

Tid og sted: 9.okt. 2019 14:00-15:30 Domus Media østfløy, Aud 13

Husk søknadsfrist for "Det juridiske fakultets reisefond av 1973"

Stiftelsen gir stipend til én eller flere juridiske kandidater til vitenskapelige reiser til land utenfor Norden.

Stipend deles kun ut til juridiske kandidater tilknyttet Det juridiske fakultet ved UiO, dvs. personer som har fullført juridisk embetseksamen, og som ønsker å forske innenfor et nærmere avgrenset/presisert juridisk felt.

Ta kontakt med Øyvind Henden om du er interessert i å søke.

Søknadsfristen er 15.10.2019 og tilgjengelig utdelingsbeløp er på 59 000,00 NOK.

Nettsiden om juridiske fakultets reisefond av 1973.

Husk søknadsfrist for "Den norske Banks fond for Det juridiske fakultet"

Stiftelsen støtter vitenskapelig forskning innen fagene som til enhver tid hører inn under fakultetet. Midlene skal særlig muliggjøre studiereiser for fakultetets lærere og andre som har tatt sin avsluttende universitetseksamen i ett av fakultetets fag.

Ta kontakt med Øyvind Henden om du er interessert i å søke.

Søknadsfristen er 15.10.2019 og tilgjengelig utdelingsbeløp er på 26 000,00 NOK.

Nettsiden for Den norske Banks fond for Det juridiske fakultet.

Husk SFF V-utlysning!

Frist for innmelding av initiativ til SFF V-utlysningen er 15. oktober og inspirasjonsseminar 8. oktober

Utarbeiding av SFF-søknader er tid- og arbeidskrevende, og for å få til en best mulig prosess setter UiO i gang med preutlysningsfasen denne høsten.. Norges forskningsråd vil trolig publisere utlysningen i juni 2020, og tentativ søknadsfrist for søknad til trinn 1 er 18.november 2020. Søkere som kommer videre til trinn 2, kan få stimuleringsmidler fra UiO på 50 000kr.

Søkere bes om å sende innmeldingsskjemaet til fakultetet innen 15. oktober. Ta kontakt med instituttledelsen dersom du ønsker å søke.

UiOs nettside om SFF V-prosessen.

Forskningsrådet inviterer til inspirasjonsseminar 8. oktober.

Lenke til påmelding

Husk Book seminar :Russian revolutions of 1917, Scandinavian Perspectives

Russian Revolutions of 1917: Scandinavian Perspectives Alla Pozdnakova (ed.)

Registration is open

Time and place: Oct. 16, 2019 2:00 PM–4:30 PM, Rettshistorisk samling

Alle arrangementer ved IOR

På denne siden kan du se oversikt over alle kommende arrangementer ved ior:

Ønsker du å få inn saker til Mandagsnytt?

Er det noen aktuelle saker du mener bør komme inn på mandagsnytt? Send en epost til

z.s.h.o.saatchi@jus.uio.no

Publisert 7. okt. 2019 13:18 - Sist endret 19. juni 2021 20:05