Mandagsnytt 28.oktober 2019

Internt ukentlig nyhetsbrev med aktuelle nyheter ved Institutt for offentlig rett.

Ragnhild Hennum valgt til ny dekan ved Det juridiske fakultet

Med 76,6% av stemmene ble Ragnhild Hennum og hennes prodekaner Tarjei Bekkedal (studier) og Vibeke Blaker Strand (forskning) valgt for perioden 1. januar 2020 til 31. desember 2023.

Dekanvalget er det første i fakultetets historie med mer enn én kandidat.

Vi gratulerer!!

Publikasjoner (Pluricourts)

Christina Voigt har redigert og skrevet «Introduction» til et spesialnummer om «The Role of International Courts in Protecting Environmental Commons” av University of Hawaii Law Review  (41:2, oktober 2019). Gratulerer!

Norwegian for academics (NORA)

The deadline for applying for the Norwegian for academics courses (NORA) is coming up. If you would like to attend the next NORA course from January to May, you must apply by 15 November.

To apply, simply log in to the online application portal Søknadsweb, and upload the required documentation.

All courses are offered at a fee. Check with your host department whether sponsorship is available. Please be aware that it is at the department's discretion how to handle this issue.

Påminnelse: husk undervisningsregnskapet  / account of teaching duties 2019

Alle ansatte ved IOR som underviser har nå fått utdelt undervisningsregnskapet og et informasjonsskriv i posthyllen.

Skjema må fylles ut og signeres og sendes innen 1.november til : Anne-Brit Strandset ,DA

Spørsmål kan rettes til Anne-Brit Strandset.

Godskrivningsreglene som gjelder:

Account of teaching duties 2019

To all staff with teaching obligations:

An account of the teaching duties performed last semester has been distributed to your mailboxes.

A letter of information about the system is enclosed. (in Norwegian only - please seek assistance from Anne-Brit Strandset or one of your colleagues if necessary).Please check the form, correct and make additions when necesssary, sign it, and return it no later than 1 November.

Send the form by internal post (Brown envelope) to: Anne-Brit Strandset, DA

Questions should be directed to Anne-Brit Strandset:

Regulations that apply:

Personal

Jørn Øyrehagen Sunde tiltrer 1.november 2019 i som professor i rettsvitenskap ved Det juridiske fakultet, Institutt for offentlig rett . Han vil i de første ukene sitte på kontor 310 i DB, Etter nyttår flytter han inn på ett av kontorene IOR overtar i 1.etasje i DB.

Ledig stilling som postdoktor

Pluricourts lyser ut en postdoktor stilling for en periode på 2 år. Mer informasjon om stillingen finner du her.

Registrering av publikasjoner i Cristin

Husk å registrere dine publikasjoner i Cristin, slik at det også kommer opp i nyhetsoppdateringen.

Skal du sykle til jobb?

Det er sykkelparkering med sykkeldusj i kjelleren i Domus Juridica for studenter og ansatte. For ansatte er det og garderobe med dusj.

Bildeserien viser hvor du kommer deg til sykkelparkeringen og hva som møter deg der. Den nærmeste av de tre heisene i sideinngangen er sykkel- og vareheis som går ned til kjelleren.

Arrangementer ved IOR

Siste fra Cristin

• Mjøs, Aksel; Grimsrud, Kristine; Harby, Atle; Kreutzer, Idar; Myklebust, Trude & Vandvik, Vigdis (2024). Svar til Krogh. Klassekampen. ISSN 0805-3839. 6 mai.
  • Sunde, Jørn Øyrehagen (2024). Uredigert: Jørn Øyrehagen Sunde, rettshistoriker. [Internett]. Aftenposten, Dypdykk.
  • Befring, Anne Kjersti & Tøssebro, Henriette (2024). Kommentarer til spesialisthelsetjenesteloven, lov 2. juli 1999, i Karnov/lovdata. Forfatter/fagredaktør . Karnov lovkommentarer.

Se alle arbeider i Cristin

Ønsker du å få inn saker til Mandagsnytt?

Er det noen aktuelle saker du mener bør komme inn på mandagsnytt? Send en epost til

z.s.h.o.saatchi@jus.uio.no

Publisert 28. okt. 2019 14:11 - Sist endret 31. des. 2021 05:22