IOR-mandagsnytt 9. mars 2020

Internt ukentlig nyhetsbrev med aktuelle nyheter ved Institutt for offentlig rett.

Instituttlunsj: Forslag til ny krisefullmaktslov

Benedikte Moltumyr Høgberg ledet beredskapshjemmel- utvalget. Hun innleder om lovforslaget, samt bakgrunn og behov for en slik krisefullmaktslov. Instituttleder Inger Johanne Sand leder lunsjen. Husk påmelding grunnet matbestilling!

Tid og sted :10. mars 2020 12:00–13:00, Castbergs bibliotek, 3. etasje, Domus Bibliotheca

Har du en personlig hjemmeside på folk.uio.no?

Har du en personlig hjemmeside på folk.uio.no? Siden midten av nittitallet har det vært mulig for alle UiO-studenter og ansatte å ha egne private hjemmesider på webserveren folk.uio.no. Fra 22. juni er det slutt, og innholdet må enten flyttes til din personpresentasjon på uio.no, til emnesider, canvas eller andre nettsider med studieinnhold - eventuelt til ditt private domene.
Snakk med din lokale nettredaktør om du trenger bistand med flytting av innhold til UiO-sider.

Les om utfasingen

Juss i Film, Jakten  AVLYST

Torsdag 12.mars viser Juss i film, filmen "Jakten" med Mads Mikkelsen. Filmen handler om Lucas som etter en vanskelig skilsmisse, begynner å jobbe i en barnehage. Men når han anklages for å ha blottet seg for et barn faller livet fullstendig i grus. Etter filmen blir det panelsamtale om falske anklager, barneavhør, massehysteri mm. under ledelse av professor Ulf Stridbeck.

I panelet deltar Gunhild Lærum (advokat), Kristine Kiær (politijurist) og Tone Davik (politioverbetjent). Arrangementet er åpent for studenter og ansatte ved UiO.

Tid og sted :Torsdag 12. mars kl. 17.00, Auditorium 1, Domus Juridica

Kvinner, krig og fred AVLYST

I anledningen kvinnedagen vises en av filmene fra den velrenommerte serien Women, War & Peace. Premisset i filmene er: "Women weren't written out of history – they were never written in. Until now".

Filmen som skal vises er A Journey of a Thousand Miles: Peacekeepers og tar for seg historien om en kvinnelig politistyrke fra Bangladesh som skal tjenestegjøre i jordskjelvrammede Haiti for FN sine fredsbevarende styrker.

Tid og sted:16. mars 2020 17:0020:00, Professorboligen

Åpen dør på Ulfs kontor - det er gratis

Ulf Stridbeck har nå flyttet ut av sitt kontor, og alle på IOR inviteres til å forsyne seg av det som gjenstår i hyllene hans i løpet av denne uka!

Registrering av publikasjoner i Cristin

Husk å registrere dine publikasjoner i Cristin, slik at det også kommer opp i nyhetsoppdateringen.

Arrangementer ved IOR

Siste fra Cristin

• Mjøs, Aksel; Grimsrud, Kristine; Harby, Atle; Kreutzer, Idar; Myklebust, Trude & Vandvik, Vigdis (2024). Svar til Krogh. Klassekampen. ISSN 0805-3839. 6 mai.
  • Sunde, Jørn Øyrehagen (2024). Uredigert: Jørn Øyrehagen Sunde, rettshistoriker. [Internett]. Aftenposten, Dypdykk.
  • Befring, Anne Kjersti & Tøssebro, Henriette (2024). Kommentarer til spesialisthelsetjenesteloven, lov 2. juli 1999, i Karnov/lovdata. Forfatter/fagredaktør . Karnov lovkommentarer.

Se alle arbeider i Cristin

Se flere publikasjoner i Cristin

Ønsker du å få inn saker til Mandagsnytt?

Er det noen aktuelle saker du mener bør komme inn på mandagsnytt? Send en epost til

z.s.h.o.saatchi@jus.uio.no

Publisert 9. mars 2020 16:11 - Sist endret 24. aug. 2021 02:31