IOR-mandagsnytt 17. februar 2020

Internt ukentlig nyhetsbrev med aktuelle nyheter ved Institutt for offentlig rett.

Disputas: Omgjøring utenfor klagesak

Tid og sted: Disputas: Omgjøring utenfor klagesak 25. feb. 2020 11:1515:00, Gamle festsal, 1. etg. Domus Academica

Påminnelse: Husk å levere årsrapporten, ny frist 25/2

Instituttledelsen minner om at alle vitenskapelig ansatte  levere individuelle årsrapporter for 2020 senest 25. februar.

Her finner du mal for individuell årsrapport.

Årsrapporten skal sendes til Ina Ausland som vedlegg til epost.

Kontakt kontorsjef dersom du har noen spørsmål.

To all academic staff at IOR:

We kindly ask that all academic staff submit your individual reports for 2020 by 25 February.  The template for the individual reports is available here:

Please submit your report to Ina Ausland: i.m.ausland@jus.uio.no

Ledig postdoktorstilling

Det juridisk fakultetet i Oslo i samarbeid med Det juridiske fakultetet i Bergen utlyser en postdoktor innen juridisk skrivedidaktikk, tekstvitenskap og klarspråk. Universitetet i Bergen vil være arbeidssted og arbeidsgiver, men stillingen er en del av klarspråkprosjektet ved Universitetet i Oslo. Her kan du lese hele utlysningen.

Tildeling av midler fra UiO:Norden og ReNEW

ReNEW og UiO:Norden tildelte nylig over 750 000 NOK for å stimulere til ny, spennende forskning. Midlene gikk til workshops, mobilitet og open access.

Fra institutt for offentlig rett var det Dag Michalsen og Anne Hellum som fikk tildelt midler. Dag Michalsen fikk mobilitetsmidler og Anne Hellim fikk tildelt for workshop ("Nordic Equality and Anti-Discrimination Laws in the Throes of Change").

Vi gratulerer!

Likestilt framtid – 25 år etter Beijing

I år er det 25 år siden Beijing-plattformen ble vedtatt. Denne handlingsplanen anses som gullstandarden for arbeidet med likestilling globalt. Nasjonal likestillingskonferanse 2020 markerer dette jubileet, og retter blikket mot likestillingsarbeidet fremover både globalt og nasjonalt. Se program og meld deg på konferansen.

Konferansen er gratis!

Tid og sted : 4 mars 2020 08.30 - 14.00, Scandic hotell St.Olavs plass, Oslo

Arbeidsrom i biblioteket i Domus Juridica

Juridisk bibliotek i Domus Juridica kan tilby et eget forskerrom (arbeidsrom) til ansatte ved fakultetet og eksterne lærere. Her har man tilgang til et fint sted å jobbe mellom forlesninger og møter. Her kan kan du lese mer om tilgang og hvordan rommet er utstyrt.

Forskerrommet er inne i biblioteket i 2.etg i Domus Juridica. Vi håper Forskerrommet vil være et nyttig tilbud for fakultetets ansatte.

Domus Juridica stengt 19.februar fra klokka 19

Husk at DJ kommer til å være stengt fra klokka 19, 19.februar.

Arkitekturen i Domus Juridika blir hyllet

Arkitekturen i domus juridika blir hyllet i Morgenbladet for bruk av blant annet rødbrun tegl på utsiden og smarte interiørløsninger på innsiden. Du kan lese hele artikkelen i Atekst.

Registrering av publikasjoner i Cristin

Husk å registrere dine publikasjoner i Cristin, slik at det også kommer opp i nyhetsoppdateringen.

Arrangementer ved IOR

Siste fra Cristin

• Mjøs, Aksel; Grimsrud, Kristine; Harby, Atle; Kreutzer, Idar; Myklebust, Trude & Vandvik, Vigdis (2024). Svar til Krogh. Klassekampen. ISSN 0805-3839. 6 mai.
  • Sunde, Jørn Øyrehagen (2024). Uredigert: Jørn Øyrehagen Sunde, rettshistoriker. [Internett]. Aftenposten, Dypdykk.
  • Befring, Anne Kjersti & Tøssebro, Henriette (2024). Kommentarer til spesialisthelsetjenesteloven, lov 2. juli 1999, i Karnov/lovdata. Forfatter/fagredaktør . Karnov lovkommentarer.

Se alle arbeider i Cristin

Se flere publikasjoner i Cristin

Ønsker du å få inn saker til Mandagsnytt?

Er det noen aktuelle saker du mener bør komme inn på mandagsnytt? Send en epost til

z.s.h.o.saatchi@jus.uio.no

Publisert 17. feb. 2020 14:07 - Sist endret 27. juli 2021 16:36