IOR-mandagsnytt 18.mai 2020

Internt ukentlig nyhetsbrev med aktuelle nyheter ved Institutt for offentlig rett.

Husk Instituttlunsj 19.05: Ny opplæringslov og hovedtrekkene i utvalgets forslag på Zoom

Instituttlunsj denne uken er om arbeidet med NOU 2019:23 Ny opplæringslov og hovedtrekkene i utvalgets forslag ved leder av utvalget Jon Christian Fløysvik Nordrum.

Instituttleder Inger Johanne Sand leder lunsjen.

Tid og sted: 19. mai 2020 12:00–13:00

Lenke til Zoom

Innlevert doktoravhandling

Rosa Manzo  har levert inn sin doktoravhandling “Equity as a legal concept and its role in the development of international law on climate change”

Vi gratulerer!​

Best Dissertation Prize til Tommaso Pavone

Postdoktor Tommaso Pavone har fått prisen "Best Dissertation prize"  fra Law and Society Association (LSA) for sin bokproskjekt “The Ghostwriters: Lawyers and the Politics behind the Judicial Construction of Europe".

Vi gratulerer!

Covid-19 and the duty to provide health information to diverse populations

Anne Hellum, Kristin Bergtora Sandvik, med flere har skrevet om Norges tilnærming for å informere fremmedspråklige om farene ved koronaviruset. Artikkelen ble publisert på OpenGlobalRights 14.mai og kan leses på engelsk, spansk og fransk.

Åpen dør på Ulfs kontor - det er gratis

Ulf Stridbeck har flyttet ut av sitt kontor, og alle på IOR inviteres til å forsyne seg av det som gjenstår i hyllene hans i løpet av denne uka!

Åpen dør på Eivinds kontor - det er gratis

Eivind Smith har nå flyttet ut av sitt kontor, og alle på IOR inviteres til å forsyne seg av det som gjenstår i hyllene hans i løpet av denne uka!

Gule lapper og renhold

Bygningene ved uio har åpnet mer og mer og flere kan vende tilbake til kontoret. Det ligger en tjenestebeskrivelse på nett som nå er oppdatert med hva som leveres fra renhold under denne perioden. Dersom du har tatt i bruk kontoret ditt, må du fjerne de gule lappene, slik at kontoret kan registreres for renhold igjen.

Postgang mandager, onsdager og fredager

- Nå som UiO åpner mer opp og det er flere ansatte på jobb, øker vi også tjenestene våre. Vi har økt bemanningen i Budsentralen og kan nå levere/hente i DM mandag, onsdag og fredag. Vi ser an behovet og tilpasser oss deretter - opplyser avdelingsleder Tone E Thrap-Meyer fra Budsentralen.

Trenger du nytt adgangskort?

UiO-ansatte kan nå igjen få adgangskort med bilde på SiO kortsenter, mellom kl. 8 og 9 om morgenen!

Arrangementer ved IOR

Siste fra Cristin

• Sunde, Jørn Øyrehagen (2020). Akademisk karantene episode 13: Hva skjer egentlig? Koronakrisen i et rettshistorisk perspektiv. Vis sammendrag
  • Stiansen, Øyvind (2020). Silje Synnøve Lyder Hermansen: Lær deg R. En innføring i statistikkprogrammets muligheter. Tidsskrift for samfunnsforskning.  ISSN 0040-716X.  61(2), s 190- 193
  • Sunde, Jørn Øyrehagen (2020). Bli med til Baroniet Rosendal.

Se flere publikasjoner i Cristin

Ønsker du å få inn saker til Mandagsnytt?

Er det noen aktuelle saker du mener bør komme inn på mandagsnytt? Send en epost til

z.s.h.o.saatchi@jus.uio.no

Publisert 19. mai 2020 00:10 - Sist endret 19. mai 2020 08:41