IOR-mandagsnytt 30.mars 2020

Internt ukentlig nyhetsbrev med aktuelle nyheter ved Institutt for offentlig rett.

Personal

Vi ønsker Silje Gjølberg Finnanger velkommen som ny stipendiat. Hun begynte 23.03 på IOR og skal jobbe med sivilprosess.

Husk å levere reiseregninger

Frist for reiseregninger og refusjoner er 7.april. Husk å levere.

Når det gjelder papirversjoner må disse taes etter hvert når forholdene tilsier at disse kan behandles.

WEBINAR: Korona, søringkarantene og kampen om naturressursene

Debatten rundt Koronarespons, fullmaktslovgivning og rettsikkerhetsproblematikk har i løpet av den siste uken flyttet seg til distrikts-Norge. Tirsdag 31. mars tar forskere debatten på et webinar om rettsstaten, lokalt folkestyre, og hvordan lovgivningen også kan få konsekvenser for miljøet.

Les mer om arrangementet og  Zoom-lenke.

IT-hjelp

IT-hjelp er sentralisert på fakultetet.

Fakultetets it-funksjon har blitt samordnet, og fra nå av skal alle henvendelser om it-hjelp ved instituttene rettes til e-post it-hjelp@jus.uio.no eller telefon 228 50001.

Det er sendt egen mail med nyttig informasjon om hjemmekontor og teknologiske muligheter tilpasset den situasjonen vi er i nå.

Bedriftsfysioterapeutens tips til deg som jobber hjemmefra

Nå om dagen jobber de fleste ved hjemmekontor. Dette er en midlertidig løsning, og vi vil om en tid komme tilbake til våre opprinnelige arbeidsplasser når situasjonen har bedret seg.

Inntil da kommer det noen tips til hvordan det er lurt å jobbe hjemmefra hvis man ikke har et eget kontor hjemme fra før.

Klikk her og se tipsene

15 gode spørsmål og svar om korona

"Mennesket er sosiale dyr og reiser jorden rundt. Sånn sett har korona-viruset hatt en kjempesuksess. Nå kan mennesket transportere dem rundt i hele verden. Det ser vi jo nå."

Se intervju med viruseksperten på UiO i Appolon.

Post- og budtjenester

Universitetets bygninger er for tiden stengt på grunn av koronaviruset. Inntil videre har Budsentralen disse rutinene for post- og budtjenester.

Registrering av publikasjoner i Cristin

Husk å registrere dine publikasjoner i Cristin, slik at det også kommer opp i nyhetsoppdateringen.

Arrangementer ved IOR

Siste fra Cristin

• Mjøs, Aksel; Grimsrud, Kristine; Harby, Atle; Kreutzer, Idar; Myklebust, Trude & Vandvik, Vigdis (2024). Svar til Krogh. Klassekampen. ISSN 0805-3839. 6 mai.
  • Sunde, Jørn Øyrehagen (2024). Uredigert: Jørn Øyrehagen Sunde, rettshistoriker. [Internett]. Aftenposten, Dypdykk.
  • Befring, Anne Kjersti & Tøssebro, Henriette (2024). Kommentarer til spesialisthelsetjenesteloven, lov 2. juli 1999, i Karnov/lovdata. Forfatter/fagredaktør . Karnov lovkommentarer.

Se alle arbeider i Cristin

Se flere publikasjoner i Cristin

Ønsker du å få inn saker til Mandagsnytt?

Er det noen aktuelle saker du mener bør komme inn på mandagsnytt? Send en epost til

z.s.h.o.saatchi@jus.uio.no

Publisert 30. mars 2020 14:16 - Sist endret 12. des. 2021 22:13