Instituttseminar til Son

Ansatte ved Institutt for offentlig rett ønskes velkommen til instituttseminar på "Son Spa" i Son 17.-18. juni.

All employees at the Department for Public and International Law are welcome to this year's internal seminar at "Son Spa" in Son 17-18 June. The program will be held in Norwegian.

Bryggen utenfor hotellet. Foto: Quality Spa & Resort Son

Praktisk informasjon

Vi ankommer hotellet mandag formiddag, og møtes til felles lunsj etter innsjekk. Deretter blir det faglig program hele ettermiddagen. Før middag blir det tid til å gå en tur i nærområdet, eller bruke hotellets spa-anlegg.

Tirsdag formiddag har vi faglig program frem til lunsj.

Transport

Det blir felles busstransport fra Universitetsplassen i Oslo 17. juni kl. 10:30. Bussreisen tar ca. 1 time. Bussen henter oss igjen etter lunsj den 18. juni, og tar oss med tilbake til Universitetsplassen.

Program

Årets instituttseminar skal behandle nye utfordringer for universitetet og for oss i arbeidet som forsker og underviser. Seminarspråket blir norsk.

Det vil bli parallelle sesjoner for de administrativt ansatte under deler av programmet.

Mandag 17. juni

10.30   Avreise fra Universitetsplassen

11.15   Ankomst til Son og innsjekking

11.30   Lunsj

12.30  Seminarstart: Velkommen

Aktuelle forskningsprosjekter ved IOR. Orientering ved i-leder, Inger-Johanne Sand

13.20  Pause

13.30   Nytt pensum og nye kunnskapskrav i metode, ved Christoffer Eriksen, Anders Løvlie.

14.00   Gruppearbeid

• Ledes av faglærere i metode, Anders, Ingunn og Christoffer
  • Alle skal forberede en presentasjon på 4 minutters varighet om et metodisk spørsmål innen sitt fagfelt, fortrinnsvis et tilfelle av henholdsvis eksemplarisk god eller og eksemplarisk svak juridisk metodebruk.

NB: Bestilling til alle deltakere: forberede en 4 min presentasjon av ett tilfelle av henholdsvis eksemplarisk god og eksemplarisk svak juridisk metodebruk, samt ønsker for hva metodefaget bør dekke.

15.45   Pause

16:00   Plenum

• Løfte frem diskusjoner fra gruppearbeidet
  • Presentere gruppens syn på hva som kan være egnede tilfeller å diskutere med studentene i metodefaget.
  • Ønsker for det nye metodefaget.

17:00   Kaffe

17.15   Utendørs – gåtur, prat, svømming mv.

19.00   Forfriskninger

19.30   Middag

Tirsdag 18. juni

08.00  Frokost.

09.00  Utvikling av ferdigheter som en del av juss-studiet, ved Malcolm Langford

• Hvilke ressurser ligger i CELL-prosjektet om nye læringsformer. Ved Malcolm Langford og representanter for  CELLs studentteam: Johanne Rohde Larsen, Sophia Wulff, Eline Aubert, Beate K. Berg, og Nicole Versland.

• Gruppearbeid (inndeling etter semesteremner.)
    Materiale vil bli sendt ut eller delt ut.

11.00   Kaffepause

11.30   Bruk av sosiale medier og konsekvenser for undervisning og arbeidsmiljø. Innledning ved Ragnhild Hennum. Diskusjon i plenum.

13.00 Lunsj

14.00 Avreise

Det vil bli parallelle programmer for de administrativt ansatte under deler av programmet.

Sommeravslutning

Seminaret vil også fungere som instituttets sommeravslutning. Foruten faglig program blir det sosialt samvær og god mat, og om været er fint blir det mulig å ta seg en dukkert eller tur på Kyststien for de som har lyst til det.

Vi oppfordrer alle til å melde seg på, og det er særlig viktig at alle fast vitenskapelig ansatte bør delta om man har mulighet.

Publisert 1. feb. 2019 11:17 - Sist endret 13. juni 2019 18:18