Fredagsbulletin 7. mai 2021

Velkommen til Fredagsbulletinen på nett!

Bildet kan inneholde: hode, azure, menneskekroppen, vann, kunst.

Nytt lønns- og personalsystem

1. mai byttet UiO lønns- og personalsystem.

Alle ansatte skal bruke den nye selvbetjeningsportalen fra DFØ for registrering av tid, reiseregninger, utgiftsrefusjon, fraværssøknader, feriesøknader osv.

Mobilappen 'DFØ selvbetjening'

Appen kan lastes ned fra AppStore eller Google Play til mobiltelefonen din.

Les mer: Ta i bruk DFØ-appen

Lønn

Kjøreplan lønn DFØ - datoer for lønnskjøring

Innkjøp

Kontakt Camilla, som gjør bestilling i innkjøpssystemet.

Dette gjelder for eksempel f.eks. møte-/seminarbevertning, kontorrekvisita, kurs og konferanseavgift.

Viktigst: spør først om du lurer, f.eks mht utgiftsrefusjon, reiser, reiser for gjester/eksterne og innkjøp til prosjekt eller for egne driftsmidler!

Reiser

skal du bestille selv i reiseportalen

NIFSe folk

• Ny ved NIFS - velkommen, Amund Bjøranger Tørum!

Vi kan med begeistring nå annonsere at Amund er professor i rettsvitenskap ved Nordisk Institutt for Sjørett. Han forsker og underviser primært i formuerettslige fag. Amund har omfattende erfaring med tvisteløsning og voldgift, både som prosedyreadvokat, utreder, mekler og voldgiftsdommer.

Amund kom til NIFS fra Schjødt etter mer enn 10 år som privatpraktiserende advokat og partner. Hans praksis besto særlig i prosjektrådgivning og tvisteløsning knyttet til offshore, petroleumsrett, shipping, skipsbygging, entreprise, vindmølleparker, forsikring, IT-kontrakter, M&A-tvister og alminnelige kommersielle tvister.

• Julius Rumpf er klar for sin midtveisevualering 4. juni.
  • Vi gleder oss over at Irina Fodchenko (som nå jobber hos Schjødt) har fått godkjent sin avhandling. Dato for prøveforelesning og disputas er satt til 7. juni.

Brukerstøtte

Det er fra i dag opprettet et Zoom-rom for generell brukerstøtte for alle ansatte ved UiO

•        IT-helpdesk 09:00-15:00 i uke 18 og 10:00-14:00 i uke 19

•        Økonomispørsmål: 12:00-14:00 i uke 18 og 19

Zoom-rommet finner dere her – velkommen innom, https://uio.zoom.us/s/63513087007

Retningslinjer for tildeling av forsknings- og utdanningstermin ved Det juridiske fakultet

Søknadsfrister

·        1. februar for vårsemesteret påfølgende år.

·        1. september for høstsemesteret påfølgende år.

Romlov-nytt

Europeiske topper samles til konferanse om verdensrommet mandag 10. mai

Næringsutvikling, nasjonale romlover og satellitter i Arktis er viktige temaer for Den europeiske interparlamentariske romkonferansen

Annet nytt

5. mai var EFTA-domstolens dom i "NAV-saken" (E-8/20) på nett.

@StianOby sier litt på slutten av denne saken om@Justisdep sin manglende respons om UBD art 29: "enten [kan de] umiddelbart rette opp feilen, og stoppe utsendingene, eller så får de forsvare det. Å bare tie stille og late som ingenting, det er feigt".

SMR lager sammendrag (på norsk) av EMD-dommer og sender ut en bulletin noen ganger i året om viktige saker som berører Norge. Dette ligger åpent/gratis på SMS sine nettsider. Dersom du vil ha beskjed hver gang en ny bulletin publiseres, send en epost til kontorsjef Daniel Kjelling:  Teis Daniel Kjelling <t.d.kjelling@nchr.uio.no>

NIFS i media

Senter for europarett i media

Fakultetsnytt

Uniforum

Apollon

Arrangementer ved NIFS

Her finner du våre arrangementer for de kommende ukene

Melde inn saker til Fredagsbulletinen?

Har du en sak (nyhet, ny bokutgivelse, seminar eller noe annet spennende) som skal med i Fredagsbulletinen – nøl ikke med å sende en mail til Bente (b.l.kraabol@jus.uio.no)

Emneord: Fredagsbulletin, Nytt fra NIFS Av Camilla Arnøy, Solveig Brennsæter
Publisert 7. mai 2021 13:02 - Sist endret 13. mai 2022 09:41