Fredagsbulletin 21. mai 2021

Velkommen til Fredagsbulletinen på nett!

Bildet kan inneholde: hode, azure, menneskekroppen, vann, kunst.

Oppdatering av kvoter for ferie og fleksitid:

Kvoter for ferie og fleksitid som skulle være på plass i DFØ-portalen denne uka, har blitt forsinket.
Alle kvotene skal være klare i selvbetjeningsløsningen til uka

Catherine gjester Podkast Universitetsplassen Nr.42. "Hydrogen – grunnstoffet som kan redde verden"

Den globale temperaturøkningen er i ferd med å skape alvorlig ubalanse i det sinnrike samspillet mellom klima, natur og miljø. Stadig flere har begynt å snakke varmt om hydrogen som en viktig klimaløsning. Om blått, grått og grønt hydrogen, om brenselceller. Og om hydrogensamfunnet. Men hva er hydrogen egentlig, og kan det virkelig redde oss fra klimakrisen?
Programleder er Vebjørn Bakken, direktør for UiO:Energi. Med kjemiprofessor Truls Norby og førsteamanuensis i rettsvitenskap Catherine Banet.

Aktueltsak om episoden: Podkast: Hydrogen – grunnstoffet som kan redde verden - Universitetet i Oslo (uio.no)

Lytt til podkasten:

Digital disputas - Irina Fodchenko, 7. juni

Les mer på denne nettsiden: Digital disputas: Irina Fodchenko - Nordisk institutt for sjørett (uio.no)

Nordic co-operation - green projects: søknadsfrist 4. juni

"Nye spennende muligheter for støtte til grønn utvikling i de Nordiske landene

Det Nordiske samarbeidet lanserer flere nye grønne prosjekter og utvider muligheten for å søke om støtte til prosjekter som fremmer grønn utvikling i Norden."

" I 2022, ønsker NBM, at prioritere ansøgninger til finansiering af nordiske projekter vedrørende biodiversitet og klimaarbejde og social bæredygtighed. Ansøgninger, der ligger indenfor NBMs arbejdsområde, men uden for årets prioritering, kan også komme i betragtning."

Nye spennende muligheter for støtte til grønn utvikling i de Nordiske landene | Nordisk samarbeid (norden.org)

Applications for funding 2022 – biodiversity and social sustainability | Nordic cooperation (norden.org)

Terje har forlatt Nifs, men blir ved fakultetet i ny og spennende stilling

"Terje Tolleshaug har tiltrådt i ei nyoppretta prosjektstilling ved fakultetets IT-seksjon. Han skal ha ansvar for å lære opp og veilede lærere i hybridundervisning.

- Det kan bli utfordrende å ivareta studentene som er i klasserommet og studentene som er på nett samtidig. Derfor er det viktig at foreleserne får tid til å prøve løsningene, slik at dei blir trygge og kan tilpasse deira forelesninger - seier Tolleshaug"

NIFS i media

Senter for europarett i media

Fakultetsnytt

Uniforum

Apollon

Skal du foreta innkjøp – kontakt Camilla.

Skal du foreta innkjøp – kontakt Camilla, som gjør bestilling i det nye innkjøpssystemet. Dette gjelder for eksempel f.eks. møte-/seminarbevertning, kontorrekvisita, kurs og konferanseavgift.

Reiser skal du bestille selv i reiseportalen: Reise - For ansatte - Universitetet i Oslo (uio.no)

Viktigst: Spør Camilla først om du lurer på noe, f.eks mht utgiftsrefusjon, reiser, reiser for gjester/eksterne, og innkjøp til prosjekt eller for egne driftsmidler!

Arrangementer ved NIFS

Her finner du våre arrangementer for de kommende ukene

Melde inn saker til Fredagsbulletinen?

Har du en sak (nyhet, ny bokutgivelse, seminar eller noe annet spennende) som skal med i Fredagsbulletinen – nøl ikke med å sende en mail til Solveig (solveig.brennsater@jus.uio.no)

Emneord: Fredagsbulletin, Nytt fra NIFS Av Solveig Brennsæter
Publisert 21. mai 2021 13:44 - Sist endret 13. mai 2022 09:41