Fredagsbulletin 27. august 2021

Bildet kan inneholde: sky, himmel, fyr, bygning, anlegg.

UiO-festivalen "En ny start", starter til uka

31. august - 2. september går UiO-festivalen av stabelen. Fullt program og informasjon finnes her: Universitetsplassen: En ny start - Universitetet i Oslo (uio.no).

Fra instituttet kan nevnes at Sofie Høgestøl skal bidra på panelsamtale i anledning podcastlansering av podcasten Sofie [Frøysaa] kupper Norge - Universitetet i Oslo (uio.no)

Varme gratulasjoner til Stian som har fått en sønn! Til lykke med det nye tilskuddet til familien.

Vit.ass-stillingene med ansettelse fra våren 2022 er nå lyst ut

Søknadsfrist er 2. september. Se utlysningen her: Ledige studentstillingar på sjøretten vårsemestret 2022 - Nordisk institutt for sjørett (uio.no)

Velkommen til Einar Bratteng, nærings-PhD ved IOR

Han får midlertidig kontorplass på Petro-biblioteket. Han vil sitte her ca ett års tid. Temaet hans er gjenvinningsrett/sirkulær økonomi. Veiledere er Ole Christian Fauchald og Stian Øby Johansen.

Kan du hjelpe kommunikasjonsseksjonen med å sjekke om din publikasjonsliste fra Cristin på UiOs nettsider er riktig?

Det foregår nå et arbeid med å forbedre publikasjonslister fra Cristin på uio.no. Som første ledd i denne prosessen endres måten data fra Cristin hentes på.

Det er laget en For ansatte sak om dette. Med veiledning om hva som endres, hvordan du kan sjekke at det riktig, og hvor du skal melde inn dersom du finner feil.

NIFS i media

Senter for europarett i media

Fakultetsnytt

Uniforum

Apollon

Podkastliste - Det juridiske fakultet (uio.no)

Sakskart og protokollar for Fakultetsstyret - Det juridiske fakultet (uio.no)

Skal du foreta innkjøp – kontakt Camilla

Dette gjelder for eksempel f.eks. møte- og seminarbevertning  og kontorrekvisita, men også kurs og konferanseavgift.

Husk at vi helst booker og reise- og opphold for eksterne, reglene for refusjoner er byråkratiske og stivbente.

Dine egne reiser skal du bestille selv i reiseportalen: Reise - For ansatte - Universitetet i Oslo (uio.no)

Viktigst: Spør Camilla først om du lurer på noe, f.eks mht utgiftsrefusjon, reiser, reiser for gjester/eksterne, og innkjøp til prosjekt eller for egne driftsmidler!

Arrangementer ved NIFS

Her finner du våre arrangementer for de kommende ukene

Melde inn saker til Fredagsbulletinen?

Har du en sak (nyhet, ny bokutgivelse, seminar eller noe annet spennende) som skal med i Fredagsbulletinen – nøl ikke med å sende en mail til Solveig (solveig.brennsater@jus.uio.no)

Emneord: Fredagsbulletin, Nytt fra NIFS Av Solveig Brennsæter
Publisert 27. aug. 2021 12:19 - Sist endret 13. mai 2022 09:41