Fredagsbulletin 17. september 2021

Bildet kan inneholde: sky, himmel, fyr, bygning, anlegg.

Utredning om framtidens havbruksforvaltning

Lenke til aktueltsak: Arbeidsgruppe ved NIFS legger fram utredning om organiseringen av framtidens havbruksforvaltning - Nordisk institutt for sjørett (uio.no)

Lenke til utredningen: wold-sund-og-mestad-m.fl.-framtidens-havbruksforvaltning-9.09.2021.pdf (uio.no)

Kronikk av Alla Pozdnakova

De fleste katastrofer til sjøs involverer skip som seiler under bekvemmelighetsflagg (forskersonen.no)

"Hvordan kan det ha vært mulig for eieren å dumpe et skip med mannskap og farlig last i en fremmed havn, uten noen rettslige konsekvenser?"

Skal du søke Forskerprosjekt eller Kompetanse- og samarbeidsprosjekt?

Forskningsrådet kjører søkerwebinarer:
"I høst arrangerer vi søkerwebinarer for deg som skal søke Forskerprosjekt eller Kompetanse- og samarbeidsprosjekt med frister i februar 2022.

På webinarene får du oversikt over utlysningen, hva du kan søke om og hvordan søknadene blir behandlet.

Disse webinarene er nyttige for alle som skal sende inn søknad, uavhengig av tema. I løpet av høsten vil vi også sette opp flere søkerwebinarer som er rettet inn mot spesifikke tema og fagområder. Disse annonseres på utlysningssidene og i nyhetsbrev."

Stipendiatstilling knyttet til FME Northwind er utlyst

PhD Fellowship in Law – FME NorthWind (211494) | University of Oslo (jobbnorge.no)

Ola Mestad gjestet podcast

Hør Anine Kierulf og Ola Mestad snakke om grunnloven i podcasten Takk og lov.

#25 Ola Mestad, grunnloven, veving og prydsøm – Takk og lov – med Anine Kierulf – Podcast – Podtail

NIFS i media

Senter for europarett i media

Fakultetsnytt

Uniforum

Apollon

Podkastliste - Det juridiske fakultet (uio.no)

Sakskart og protokollar for Fakultetsstyret - Det juridiske fakultet (uio.no)

Skal du foreta innkjøp – kontakt Camilla

Dette gjelder for eksempel f.eks. møte- og seminarbevertning  og kontorrekvisita, men også kurs og konferanseavgift.

Husk at vi helst booker og reise- og opphold for eksterne, reglene for refusjoner er byråkratiske og stivbente.

Dine egne reiser skal du bestille selv i reiseportalen: Reise - For ansatte - Universitetet i Oslo (uio.no)

Viktigst: Spør Camilla først om du lurer på noe, f.eks mht utgiftsrefusjon, reiser, reiser for gjester/eksterne, og innkjøp til prosjekt eller for egne driftsmidler!

Arrangementer ved NIFS

Her finner du våre arrangementer for de kommende ukene

Melde inn saker til Fredagsbulletinen?

Har du en sak (nyhet, ny bokutgivelse, seminar eller noe annet spennende) som skal med i Fredagsbulletinen – nøl ikke med å sende en mail til Solveig (solveig.brennsater@jus.uio.no)

Emneord: Fredagsbulletin, Nytt fra NIFS Av Solveig Brennsæter
Publisert 17. sep. 2021 11:52 - Sist endret 13. mai 2022 09:44