Fredagsbulletin 8. oktober 2021

Bildet kan inneholde: sky, himmel, fyr, bygning, anlegg.

Ny ansatt ved NifS – Maria Linn Riis

Maria Linn Riis er nyansatt stipendiat fra 1. oktober og skal jobbe innen forsikringsrett. Hun kommer fra Schjødt.

Velkommen til oss, Maria!

Save the date:

Det 29. Nordiske sjørettsseminar finner sted på Island fra 5.-7. september 2022.

Nærmere info om tema og annen informasjon kommer senere.

Informasjon om forlagsavtaler og publiseringskvoter

I år blir alle forlagsavtaler med publiseringskvoter, med unntak av én, videreført ut året. Avtalen med Frontiers opphører med virkning fra 1. oktober.

Les mer her: Kvoter for kostnadsfri publisering i 2021 - Universitetsbiblioteket (uio.no)

Rettsvitenskapelig utlysning fra Forskningsrådet: arbeids- og velferdsområdet, EØS-rettens betydning

For å møte sentrale samfunnsutfordringer på arbeids- og velferdsområdet, så ønsker Forskningsrådet rettsvitenskapelig forskning både alene og/eller i tverrfaglige prosjekter. Forskningsrådet lyser derfor ut midler til rettsvitenskapelig forskning på områdene arbeidsliv, integrering, barn og familie, og EØS-rettens betydning for norsk trygdelovgivning, se lenke til utlysning under.
Forskerprosjekt for fornyelse (forskningsradet.no)

Universitetshagen er stengt 18 oktober for parkering.

Mandag 18. oktober deles Kong Olav Vs kreftsforskningspris ut i Aulaen.
Kongen vil være tilstede, og Universitetshagen vil være stengt for parkering hele dagen.

Det vil heller ikke være anledning til å parkere sykler på østsiden av Aulabygget.

Andre kommende aktiviteter på universitetsplassen og -hagen

12.10.21
Filming på Karl Johan til filmen Troll.
Filmingen vil forgå ute på gaten kl. 20.00-02.00. De vil ha behov for a bemanne de to portene ut fra hagen ut mot plassen. Personer som bruker denne tilkomsten vil kun bli bedt om å vente noen minutter når det er opptak ute på gaten.
Filmselskaper har fått oppgitt telefonnummer til vaktsentralen, hvis det skulle være nødvendig.

16.10.21
På Universitetsplassen kl. 09.30-15.00
I forbindelse med den europeiske anti-slaveridagen arrangerer A21 Norge den årlige informasjonskampanjen «Walk For Freedom».  På Universitetsplassen vil de ha et kort program i hovedsak bestående av appeller knyttet til menneskehandel. Deretter vil selve markeringen starte ved at alle deltakere går på én lang rekke gjennom Karl Johans gate og tilbake til Universitetsplassen. EA vil ha bemanning under dette arrangementet.

NIFS i media

Senter for europarett i media

Fakultetsnytt

Uniforum

Apollon

Podkastliste - Det juridiske fakultet (uio.no)

Sakskart og protokollar for Fakultetsstyret - Det juridiske fakultet (uio.no)

Skal du foreta innkjøp – kontakt Camilla

Dette gjelder for eksempel f.eks. møte- og seminarbevertning  og kontorrekvisita, men også kurs og konferanseavgift.

Husk at vi helst booker og reise- og opphold for eksterne, reglene for refusjoner er byråkratiske og stivbente.

Dine egne reiser skal du bestille selv i reiseportalen: Reise - For ansatte - Universitetet i Oslo (uio.no)

Viktigst: Spør Camilla først om du lurer på noe, f.eks mht utgiftsrefusjon, reiser, reiser for gjester/eksterne, og innkjøp til prosjekt eller for egne driftsmidler!

Arrangementer ved NIFS

Her finner du våre arrangementer for de kommende ukene

Melde inn saker til Fredagsbulletinen?

Har du en sak (nyhet, ny bokutgivelse, seminar eller noe annet spennende) som skal med i Fredagsbulletinen – nøl ikke med å sende en mail til Solveig (solveig.brennsater@jus.uio.no)

Emneord: Fredagsbulletin, Nytt fra NIFS Av Solveig Brennsæter
Publisert 8. okt. 2021 12:14 - Sist endret 13. mai 2022 09:44