Fredagsbulletin 15. oktober 2021

Bildet kan inneholde: sky, himmel, fyr, bygning, anlegg.

Velkommen til Ayoub Tailoussane - Nyansatt ved NifS

Ayoub Tailoussane er nyansatt stipendiat og skal jobbe innen prosjektet SFI Autoship.

Welcome to NifS, Ayoub!

Vi gratulerer Froukje og Alla med utgivelsesavtale

Froukje Maria Platjouw (NIVA/NIFS) og Alla Pozdnakova har signert Open Access avtale med Cambridge University Press om utgivelse av boken "The  Environmental Rule of Law for Oceans: Designing Legal Solutions". Platjouw og Pozdnakova er redaktører for boken som er antologi bestående av over 20 kapitler skrevet av en stor internasjonal forfatterkrets. Boken blir ferdigstilt av redaktørene og skal etter planen sendes til forlaget i januar 2022.
Boken springer ut av konferansen organisert av forskergruppen International Law and Governance i november 2019.

Fra instituttet er også Henrik Ringbom med som forfatter.

Ola oppnevnt i havbruksutvalg

På grunn av havbruksprosjektet vårt er Ola nå oppnevnt i et havbruksutvalg. Les mer om oppnevningen, mandat og de andre medlemmene her:

Ledige plasser på kurs i digital møteledelse

Det er fortsatt ledige plasser på høstens kurs i digital møteledelse 21. oktober og 11. november.

I kurset «digital møteledelse» vil vi gi deg trygghet i oppstart og gjennomføring av digitale møter på Zoom og Teams. Kurset vil hjelpe deg til å utnytte disse plattformene på en god måte som møteleder, gjennom øvingsoppgaver knyttet til både Zoom og Teams. Kurset er ment for alle som leder digitale møter.

Se høstens øvrige kurstilbud

Påminnelse: Ikke gi tips på restaurant

Som ansatt ved UiO kan vi ikke gi tips på restauranter i Norge.

De fleste restauranter er klar over at statlige bedrifter ikke kan gi tips, og de innretter seg etter det.

Det er lov til å gi tips privat, men da kan det ikke stå på regningen som UiO skal betale.

NIFS i media

Senter for europarett i media

Fakultetsnytt

Uniforum

Apollon

Podkastliste - Det juridiske fakultet (uio.no)

Sakskart og protokollar for Fakultetsstyret - Det juridiske fakultet (uio.no)

Skal du foreta innkjøp – kontakt Camilla

Dette gjelder for eksempel f.eks. møte- og seminarbevertning  og kontorrekvisita, men også kurs og konferanseavgift.

Husk at vi helst booker og reise- og opphold for eksterne, reglene for refusjoner er byråkratiske og stivbente.

Dine egne reiser skal du bestille selv i reiseportalen: Reise - For ansatte - Universitetet i Oslo (uio.no)

Viktigst: Spør Camilla først om du lurer på noe, f.eks mht utgiftsrefusjon, reiser, reiser for gjester/eksterne, og innkjøp til prosjekt eller for egne driftsmidler!

Arrangementer ved NIFS

Her finner du våre arrangementer for de kommende ukene

Melde inn saker til Fredagsbulletinen?

Har du en sak (nyhet, ny bokutgivelse, seminar eller noe annet spennende) som skal med i Fredagsbulletinen – nøl ikke med å sende en mail til Solveig (solveig.brennsater@jus.uio.no)

Emneord: Fredagsbulletin, Nytt fra NIFS Av Solveig Brennsæter
Publisert 15. okt. 2021 12:11 - Sist endret 13. mai 2022 09:44