Fredagsbulletin 29. oktober 2021

Bildet kan inneholde: sky, himmel, fyr, bygning, anlegg.

Privatrettssymposiet 2022 - påmelding innen 1. desember

Privatrettssymposiet arrangeres annet hvert år i regi av Oslo Senter for Kommersiell Rett (OSKR). Formålet med symposiet er å synliggjøre bredden og dybden i forskningen innen kommersiell rett, og styrke kontakten med det praktiske rettsliv.

Årets symposium er spekket med dagsaktuelle rettslige temaer over to dager og er delt inn i to plenumssesjoner (åpne for alle) og fire fagspesifikke sesjoner (krever påmelding).

Program og påmelding Vi gjør oppmerksom på at tidligere symposier ble fulltegnet lenge før påmeldingsfristen utløp. Vær derfor tidlig ute!

Utlysning: Frie stipendiatstillinger i rettsvitenskap (inntil 2 stk)

Utlysningen ang frie stipendiatstillinger i rettsvitenskap (inntil 2 stk) er nå lagt ut i portalen til Jobb Norge.

Søknadsfristen er 19.11.2021

Lenke finner dere her:
Stipendiatstillinger i rettsvitenskap ved Det juridiske fakultet (214005) | Universitetet i Oslo (jobbnorge.no)

Les Katrines uttalelser til Europower Energi, om vindturbinene på Fosen

– Ingen automatikk i at turbinene må rives | Europower Energi (europower-energi.no)

Endringer av publikasjonslister fra Cristin

Kategorier av forskningsresultater i betatest av nye publikasjonslister - For ansatte - Universitetet i Oslo (uio.no)

Endre delprosjekt på reiser/refusjoner i selvbetjeningsportalen

Husk å legge inn riktig kontering (for eksempel egne personlige driftsmidler, evt en prosjektkode) når du skal ha refundert reise, bøker, konferanse mm. i selvbetjeningsportalen.

På første siden av reise/refusjon må man endre valget fra "standard" til "annen" under kostandstilordning. Flere felt kommer da opp. Søk så opp rett delprosjekt i feltet "arbeidsordre (K7)". Arbeidsordre og delprosjekt er det samme. Man kan også skrive inn koden direkte om man vet den.

NIFS i media

Senter for europarett i media

Fakultetsnytt

Uniforum

Apollon

Podkastliste - Det juridiske fakultet (uio.no)

Sakskart og protokollar for Fakultetsstyret - Det juridiske fakultet (uio.no)

Skal du foreta innkjøp – kontakt Camilla

Dette gjelder for eksempel f.eks. møte- og seminarbevertning  og kontorrekvisita, men også kurs og konferanseavgift.

Husk at vi helst booker og reise- og opphold for eksterne, reglene for refusjoner er byråkratiske og stivbente.

Dine egne reiser skal du bestille selv i reiseportalen: Reise - For ansatte - Universitetet i Oslo (uio.no)

Viktigst: Spør Camilla først om du lurer på noe, f.eks mht utgiftsrefusjon, reiser, reiser for gjester/eksterne, og innkjøp til prosjekt eller for egne driftsmidler!

Arrangementer ved NIFS

Her finner du våre arrangementer for de kommende ukene

Melde inn saker til Fredagsbulletinen?

Har du en sak (nyhet, ny bokutgivelse, seminar eller noe annet spennende) som skal med i Fredagsbulletinen – nøl ikke med å sende en mail til Solveig (solveig.brennsater@jus.uio.no)

Emneord: Fredagsbulletin, Nytt fra NIFS Av Solveig Brennsæter
Publisert 29. okt. 2021 12:00 - Sist endret 15. nov. 2023 11:18