Fredagsbulletin 12. november 2021

Bildet kan inneholde: sky, himmel, fyr, bygning, anlegg.

Save the date:

• 16. desember - Julemottakelse
    Vi inviterer alle ansatte til julemottakelse torsdag 16. desember kl. 15.00 i Kjerka.
    Det vil bli enkel bevertning. Påmelding kommer senere.

• 17. januar til vår NIFSe nyttårsfeiring, også kalt Reassumering – med tilbakeblikk og fremadskuing i Stallen.
    Koronakullene med vitasser vil også bli invitert – og som vi pleier er det vitassene som står for underholdningen (Camilla sender egen liten brief til vitassene om dette)

Webinar: Regulatory Considerations in Building and operating Wind farms

17. november arrangerer forskningsprosjektet NorthWind dette webinaret, i samarbeid med Windcluster Norway og Norwegian Offshore Wind Cluster. Både Ivar og Catherine kommer til å bidra. Webinaret vil foregå på norsk.
Se program og meld deg på her: Webinar: Regulatory Considerations in Building and Operating Wind Farms – FME NorthWind (northwindresearch.no)

November 24th: UiO:Energy Forum 2021

An interdisciplinary conference focusing on the energy transition seen from different perspectives. A wide range of sustainable energy topics will be covered, including renewable energy, CCS, innovation policy and sustainable use of materials.

Full program and more information: UiO:Energy Forum 2021 - UiO:Energy

The event is free and open for all, but you have to register in advance.

Det er mulig å se opptak fra Arctic Day 2021

Arctic Day 2021: The Arctic Ocean: Concerns & Consequences ble strømmet på YouTube, og opptak ligger ute:

Ola Mestad og Froukje Maria Platjouw (NIFS) samt Geir Ulfstein (Jus/Pluricourts) er med, blant andre spennende foredragsholdere.

Nettside til arrangementet som var 9.november, hvor du blant annet kan se hva programmet var: https://www.ub.uio.no/kurs-arrangement/arrangementer/mednat/ureal/2021/Arktisk-dag-2021

Annichen Sæteren er intervjuet av IntraFish om oppdrettsnæringens rammebetingelser

Ekspert på oppdrettsjuss om næringas rammebetingelser: – Det ender opp med et virvar av regler som gjelder oppå hverandre | Intrafish.no (Betalingsmur)

Podkast om menneskerettigheter i Grunnloven

Ola Mestad og Dag Michalsen er gjester i en ny podkastepisode på Universitetsplassen som handler om Grunnlovens del om menneskerettigheter.

Les mer om tematikken og finn lenke til episoden her: Podkast: - Det er fortsatt menneskerettigheter som mangler i Grunnloven - Universitetet i Oslo (uio.no)

Vaktmestertjenester og mindre vedlikeholdsoppgaver er sentralisert

Det betyr at mange ting som eiendomsavdelingen pleide å ta seg av nå gjøres av noen fra Blindern. Meld behov på Servicetorget Eiendom - Universitetet i Oslo (uio.no)

Gamle festsal skal renoveres.

Arbeidsperioden er 24. januar til 14. april 2022.

Informasjon fra det gamle til det nye lønnssystemet

Fra og med mandag 15.11.21 blir adresse og telefonnummer hentet fra SAP-DFØ (det nye lønnssystemet).Tilhørighet (tilknytning) hentes både fra SAP-UiO og SAP-DFØ, og kan derfor komme dobbelt opp. Dette blir fikset den 8. desember, men meld gjerne fra om eventuelle feil dere oppdager fortløpende, så fjerner Usit gamle tilknytninger manuelt.

Når det gjelder gjesteforelesere o.l. som ikke får opp personpresentasjon, vil ikke dette bli rettet før ved nyttår.

Mer info og instruksjoner: Ta i bruk den nye selvbetjeningsportalen - For ansatte - Universitetet i Oslo (uio.no)

NIFS i media

Senter for europarett i media

Fakultetsnytt

Uniforum

Apollon

Podkastliste - Det juridiske fakultet (uio.no)

Sakskart og protokollar for Fakultetsstyret - Det juridiske fakultet (uio.no)

Skal du foreta innkjøp – kontakt Camilla

Dette gjelder for eksempel f.eks. møte- og seminarbevertning  og kontorrekvisita, men også kurs og konferanseavgift.

Husk at vi helst booker og reise- og opphold for eksterne, reglene for refusjoner er byråkratiske og stivbente.

Dine egne reiser skal du bestille selv i reiseportalen: Reise - For ansatte - Universitetet i Oslo (uio.no)

Viktigst: Spør Camilla først om du lurer på noe, f.eks mht utgiftsrefusjon, reiser, reiser for gjester/eksterne, og innkjøp til prosjekt eller for egne driftsmidler!

Arrangementer ved NIFS

Her finner du våre arrangementer for de kommende ukene

Melde inn saker til Fredagsbulletinen?

Har du en sak (nyhet, ny bokutgivelse, seminar eller noe annet spennende) som skal med i Fredagsbulletinen – nøl ikke med å sende en mail til Solveig (solveig.brennsater@jus.uio.no)

Emneord: Fredagsbulletin, Nytt fra NIFS Av Solveig Brennsæter
Publisert 12. nov. 2021 11:08 - Sist endret 2. jan. 2024 10:21