Fredagsbulletin 26. november 2021

I helga tennes julegrana på Universitetsplassen.

(Foto: Lars Kristian Singelstad)

Vann stenges i østfløyen på mandag 29.11

Det vil ikke være vann i toaletter og håndvasker denne dagen.
Avstengningen skyldes bytte av stoppekraner.

De antar at de blir ferdige i løpet av mandag, evt blir det lokalt korte avstenger på tirsdag.
Toaletter og håndvasker i vestfløyen i Domus Media virker som normalt.

Ny European Energy Law Report

Det kommer sak på nettsidene, men inn til det skjer kan man lese mer her: Klikk her for mer informasjon (intersentia.com)

Katrine har bidratt i ny bokutgivelse - Utmark i endring

Frode Flemsæter og Bjørn Egil Flø er redaktører.

Du kan lese om utgivelsen, og laste den ned her: bokside - press.nordicopenaccess.no

Det vil bli arrangert et lanseringsseminar som også strømmes. Se informasjon om seminaret her: arrangementsside - facebook.com

Julius uttaler seg om den aktuelle konflikten mellom Statnett og Svenska kraftnät

Phd.Stipendiat Julius Rumpf har uttalt seg om konflikten som er oppstått pga. kapasitetsbegrensninger på den svenske grensen.
Les saken i Montel News: Tror på lykkelig utgang av Statnett-SvK-strid | Montel (montelnews.com)

Minner om påmelding til reassumering:

Tidspunkt: Mandag 17. januar klokka 15-21 (ish).

Meld deg på innen 7.januar, her https://nettskjema.no/a/234193 (Men du trenger ikke vente til 7. januar, bare gjør det nå.)

Alle skal også ha mottatt en mail med mer utdypende informasjon.

Thomas Mathisens minneseminar

"Thomas Mathiesen was one of the founders of Norwegian sociology of law and gave key contributions to international scholarship and prison abolitionism for several decades. Last May we received the sad news that he had passed away. As the institution where he worked until his retirement, the Department of Criminology and Sociology of Law is organizing a seminar in honour of his contribution to scholarship and activism."

Les mer om seminaret - og meld deg på for fysisk deltakelse her (kan også delta digitalt)

• Minner om fristene for reiseregninger og refusjoner  for å komme med på regnskapet for 2021

• Har du andre utgifter du ønsker å få refundert, som ikke er en reise?:

Kjekt å vite om utgiftsrefusjon: Utgiftsrefusjon - For ansatte - Universitetet i Oslo (uio.no)

Sånn gjør du det: se veiledning (dfo.no)

Her gjør du det: fyll ut utgiftsrefusjonsskjema i selvbetjeningsportalen

Alle reiser i regi av UiO skal være forhåndsgodkjent – du søker i DFØ-portalen:

Info om dette finner du nederst i bulletinen. Det vil ligge som et fast ledd i alle fremtidige Fredagsbulletiner. Så dersom du trenger å gå tilbake og lese informasjonen igjen, finner du det i den siste bulletinen.

NIFS i media

Senter for europarett i media

Fakultetsnytt

Uniforum

Apollon

Podkastliste - Det juridiske fakultet (uio.no)

Sakskart og protokollar for Fakultetsstyret - Det juridiske fakultet (uio.no)

Arrangementer ved NIFS

Her finner du våre arrangementer for de kommende ukene

Skal du foreta innkjøp – kontakt Camilla

Dette gjelder for eksempel f.eks. møte- og seminarbevertning  og kontorrekvisita, men også kurs og konferanseavgift.

Husk at vi helst booker og reise- og opphold for eksterne, reglene for refusjoner er byråkratiske og stivbente.

Dine egne reiser skal du bestille selv i reiseportalen: Reise - For ansatte - Universitetet i Oslo (uio.no)

Viktigst: Spør Camilla først om du lurer på noe, f.eks mht utgiftsrefusjon, reiser, reiser for gjester/eksterne, og innkjøp til prosjekt eller for egne driftsmidler!

Alle reiser i regi av UiO skal være forhåndsgodkjent – du søker i DFØ-portalen:

Melde inn saker til Fredagsbulletinen?

Har du en sak (nyhet, ny bokutgivelse, seminar eller noe annet spennende) som skal med i Fredagsbulletinen – nøl ikke med å sende en mail til Solveig (solveig.brennsater@jus.uio.no)

Emneord: Fredagsbulletin, Nytt fra NIFS Av Solveig Brennsæter
Publisert 26. nov. 2021 12:45 - Sist endret 2. des. 2022 13:28