Fredagsbulletin 3. desember 2021

(Foto: Lars Kristian Singelstad)

Nye korona-tiltak ⚠️

UiO har nå oppdatert sine nettsider med tolkning av hvordan UiO skal håndtere nye pålegg og råd etter gårsdagens pressekonferanse.

Den største endringen er pålegg om hjemmekontor så sant arbeidets art tillater det i minimum 50 % av tiden. Det er opp til den enkelte leder i dialog med den/de ansatte å vurdere tilstedeværelse og bruk av hjemmekontor i henhold til dette.

Arrangementer kan gå som planlagt innenfor de rammer som er gitt, men de enkelte enheter må jo selv vurdere om de skal gjennomføre nå eller utsette. Arrangementer med tilreisende kan gi komplikasjoner dersom folk blir smittet og må være i isolasjon i 7 dager.

Informasjon om koronasituasjonen ved UiO - https://www.uio.no/om/hms/korona/index.html

UiO skjerper koronatiltakene - Uniforum

Utlysning av stipender

Det norske universitetssenter i Paris lyser ut stipender som er åpen for alle fagfelt innenfor samfunnsvitenskap, humaniora og juss, med frist 1.februar 2022.

Se her: https://www.paris.uio.no/stipend/

Stipendiat ved Senter for europarett Siri Kildahl Venemyr har presentert prosjektet sitt ved UiB/BERG (Bergen European Law Research Group)

Les om det her: Hvilke krav stiller EØS-retten til forvaltningsrettens ugyldighet, ugyldighetsvirkninger og omgjøringsregler? | Forskargruppe for europarett | UiB

Sofie Høgestøl er havnet på Kapitals liste over 40 under 40

Dette er en liste kapital lager hvor de trekker frem 40 unge lovende talenter i norsk næringsliv. Les mer her: Sofie Høgestøl | Kapital

Gjengangere  og faste poster ♻️

NIFS i media

Senter for europarett i media

Fakultetsnytt

Uniforum

Apollon

Podkastliste - Det juridiske fakultet (uio.no)

Sakskart og protokollar for Fakultetsstyret - Det juridiske fakultet (uio.no)

Arrangementer ved NIFS 📌

Her finner du våre arrangementer for de kommende ukene

Rutiner og retningslinjer ⚖️

Skal du foreta innkjøp – kontakt Camilla

Dette gjelder for eksempel f.eks. møte- og seminarbevertning  og kontorrekvisita, men også kurs og konferanseavgift.

Husk at vi helst booker og reise- og opphold for eksterne, reglene for refusjoner er byråkratiske og stivbente.

Dine egne reiser skal du bestille selv i reiseportalen: Reise - For ansatte - Universitetet i Oslo (uio.no)

🤔Viktigst: Spør Camilla først om du lurer på noe, f.eks mht utgiftsrefusjon, reiser, reiser for gjester/eksterne, og innkjøp til prosjekt eller for egne driftsmidler!

Direktoratet for forvaltning og økonomistyrings logo

Alle reiser i regi av UiO skal være forhåndsgodkjent - du søker i DFØ-portalen:

📯Melde inn saker til Fredagsbulletinen?

Har du en sak (nyhet, ny bokutgivelse, seminar eller noe annet spennende) som skal med i Fredagsbulletinen – nøl ikke med å sende en mail til Solveig (solveig.brennsater@jus.uio.no)

Emneord: Fredagsbulletin, Nytt fra NIFS Av Solveig Brennsæter
Publisert 3. des. 2021 13:00 - Sist endret 13. mai 2022 09:44