Fredagsbulletin 17. desember 2021

Ønsker alle en fin julehøytid!

Vi har ansatt fem nye vit.asser med oppstart 15. januar:

• Joachim Smebøle Bakke (havbruk)
  • Markus Engøy Duna (Sjørett)
  • Gro Gagnat (INC)
  • Hallvard Sund (Stortinget)
  • Vilde Wiik Terum (energirett)

Donasjoner av bøker til bokmarked våren 2022

HumAk er i gang med forberedelsene til vårens bokmarked og ønsker, som sist, å se om noen forfattere som jobber på fakultetet ønsker å donere bøker.
Markedet skal avholdes onsdag 19. januar 2022.

Bokmarkedet arrangeres i tilknytning til HumAks innsamlingsaksjon. Formålet for HumAk 2022 heter "Rettssikkerhet for barn i Uganda", og skal bidra til å sikre rettssikkerhet for barn utsatt for moderne slaveri i Uganda, blant annet ved å gi dem støtte i møte med den ugandiske påtalemyndigheten. Med utgangspunkt i eksisterende arbeid, går prosjektet i korte trekk ut på å tilby oppfølging til barn som har blitt utsatt for moderne slaveri, opplæring av politibetjenter i traumeinformert tilnærming og rettsforfølgende etterforskning, og støtte og tilgang til rettshjelp for barna. Prosjektet skal gjennomføres i samarbeid med Hope for Justice.

Det blir satt ut en kasse ved resepsjonen hvor dere kan donere bøker.

Gjengangere  og faste poster ♻️

NIFS i media

Senter for europarett i media

Fakultetsnytt

Uniforum

Apollon

Podkastliste - Det juridiske fakultet (uio.no)

Sakskart og protokollar for Fakultetsstyret - Det juridiske fakultet (uio.no)

Arrangementer ved NIFS 📌

Her finner du våre arrangementer for de kommende ukene

Rutiner og retningslinjer ⚖️

Skal du foreta innkjøp – kontakt Camilla

Dette gjelder for eksempel f.eks. møte- og seminarbevertning  og kontorrekvisita, men også kurs og konferanseavgift.

Husk at vi helst booker og reise- og opphold for eksterne, reglene for refusjoner er byråkratiske og stivbente.

Dine egne reiser skal du bestille selv i reiseportalen: Reise - For ansatte - Universitetet i Oslo (uio.no)

🤔Viktigst: Spør Camilla først om du lurer på noe, f.eks mht utgiftsrefusjon, reiser, reiser for gjester/eksterne, og innkjøp til prosjekt eller for egne driftsmidler!

Direktoratet for forvaltning og økonomistyrings logo

Alle reiser i regi av UiO skal være forhåndsgodkjent - du søker i DFØ-portalen:

📯Melde inn saker til Fredagsbulletinen?

Har du en sak (nyhet, ny bokutgivelse, seminar eller noe annet spennende) som skal med i Fredagsbulletinen – nøl ikke med å sende en mail til Solveig (solveig.brennsater@jus.uio.no)

Emneord: Fredagsbulletin, Nytt fra NIFS Av Solveig Brennsæter
Publisert 17. des. 2021 12:44 - Sist endret 17. des. 2021 12:44