Søke reisemidler fra Letterstedska föreningen – frist 15. september/ 15. februar hvert år
Foreningen støtter nordisk samarbeid bl.a. innen vitenskap.
Her kan man søke om å få dekket reisen til/fra nordiske konferanser og seminarer, ekskursjoner, og reise for nordiske gjesteforskere.
Man kan ikke søke om middager, hotellopphold, administrasjon, lønn.
(Gå til «anslag»)
PhD and Postdoc Breakfast Club: Communicating your Science
Torsdag 28. september kl. 8.30 avholdes PhD and Postdoc Breakfast Club på HumSam-biblioteket. Temaet er "The world of science communication". Meld deg på her innen mandag 24. september.
Uteksaminering av NSELP-studentene
Mandag 18. september ble 2021-2023-kullet av studenter i NSELP LLM programmet i energirett uteksaminert. De fikk presentere sin masteroppgave på formiddagen. På ettermiddagen arrangerte NSELP og advokatfirmaet BBA//Fjeldco et seminar i sentrum av Reykjavik hvor deltakerne diskuterte sammenkoblingen mellom det internasjonal klimaregimet og energireregelverk, regelverk for geotermisk energi, og konsesjonsregimet for havvind rundt Nordsjøen.
Valgmøte for dekanvalg
Nye valgsider er på plass med Hennum II-dekanatets plattform og presentasjon av kandidatene: https://www.jus.uio.no/om/organisasjon/valg/index.html.
Valgmøtet er førstkommende mandag: https://www.jus.uio.no/om/aktuelt/arrangementer/2023/valgmote-for-dekanvalg.html
Alle ansatte oppfordres til å delta på valgmøtet.
![📯](https://www.facebook.com/images/emoji.php/v9/ta7/1.5/28/1f4ef.png)
Melde inn saker til Fredagsbulletinen?
![📯](https://www.facebook.com/images/emoji.php/v9/ta7/1.5/28/1f4ef.png)
Har du en sak (nyhet, ny bokutgivelse, seminar eller noe annet spennende) som skal med i Fredagsbulletinen? Ikke nøl med å sende en mail til Hannah (hannah.ruud@jus.uio.no).
Hold deg oppdatert på hva som skjer - medier mm.
Khrono - nyheter om universiteter, høgskoler og forskning
Podkastliste - Det juridiske fakultet (uio.no)
Sakskart og protokollar for Fakultetsstyret - Det juridiske fakultet (uio.no)
Press Reader
Alle ansatte og studenter ved UiO har fri tilgang til en rekke norske og internasjonale aviser og tidsskrifter gjennom bibliotekets tjeneste Press Reader
Arrangementer ved NIFS
Her finner du våre arrangementer for de kommende ukene
Her ligger interne faglunsjer: Interne faglunsjer
"Alt" du lurer på
Ansatt-info (For nye, etablerte og midlertidige ansatte)
Ansettelsesforhold - For ansatte
Ansatt ved NIFS - for alle ved Nordisk institutt for sjørett
Informasjon til nyansatte ved Det juridiske fakultet
Vitenskapelig assistent ved NIFS - For ansatte
Parkering
Parkering for ansatte - alt du trenger å vite
Skal du parkere på UiOs parkeringsplasser må du registrere deg som UiO-bruker i parkeringsappen Apcoa Flow. Last den ned i App Store eller Google Play. Alternativt kan du registrere deg på Apcoas nettside (flow.apcoa.no).
Bedriftshelsetjenester
Møterom
Vil du booke kapperommet, kjerka eller møterommet på energiretten? Spør noen i administrasjonen.
Andre møterom kan reserveres i Outlook.
Undervisningsrom kan reserveres i TP: Rombestilling.
Reiser
Dine egne reiser
Hovedregel: du bestiller reisene dine selv i BH-portalen.
Informasjon om hva du må gjøre før du bestiller, hvordan du bestiller og hva du gjør under og etter reisen finner du her: Reise - For ansatte - Universitetet i Oslo (uio.no)
Ting som er viktig å huske på, og som er utdypet på lenken over:
- Alle reiser skal være forhåndsgodkjent av nærmeste leder - du søker selv i DFØ-portalen. Veiledning finner du på linken over.
- Etter godkjenning bestiller du reisen selv.
- Alle reisetjenester skal bestilles via UiOs reisebyrå Berg-Hansen i reiseportalen, BH-portalen. Sånn gjør du det: PowerPoint-presentasjon (uio.no)
- Reiseregning skal leveres innen én måned etter reiseslutt.
Retningslinjene som gjelder for tjenestereiser ved UiO finner du her.
Reiser og opphold for gjester som UiO skal betale for
Husk at administrasjonen (Camilla) booker reise og opphold for eksterne.
Innkjøp
Faktura til UiO? Kontakt Camilla først!
UiO tar ikke imot faktura uten at det foreligger en bestilling. UiO kan ikke betale for noe som ikke er bestilt av UiO.
Dette gjelder for alt fra møte- og seminarbevertning til kontorrekvisita, men også for bøker, kurs og konferanseavgift.
1) Fakturaer skal sendes i EHF (dvs. elektronisk) format (fra norske leverandører).
Vi henviser til denne siden: https://www.uio.no/om/samarbeid/sende-faktura-til-uio/
Man må legge inn stedkode og bestillingsnummer (EHF-nummeret, som knytter fakturaen til bestillingen). Dette får leverandøren av Camilla når hun legger inn bestilling.
Har man delprosjektnr er det fint om man oppgir det, men i mangel av delprosjekt finner UiOs fakturakontor ut av det hvis man setter på stedkode og navn på vit. ansatt.
2) Utenlandske leverandører kan ikke sende i EHF-format, men skal sende faktura via denne e-postadr: invoices@admin.uio.no
Konferansedeltakelse
Hovedregel: Du melder deg på selv.
Flere og flere arrangører legger nå betalingsløsning direkte i påmeldingsskjemaet, slik at deltakelse må betales direkte ved påmelding. Da må du gjennomfører påmelding selv, betale faktura, og så legge utlegget som refusjon i DFØ-appen, med opplastet bilde av kvitteringen.
Du kan be Camilla om hjelp til å legge påmeldingen i bestillingssystemet.
Innkjøp - bøker
- Bøker skal primært kjøpes gjennom bestillingssystemet og hos UiOs rammeavtaleleverandører.
- Hos Akademika kan du vise tilsattkortet ditt og be om faktura til UiO. Husk at du må oppgi ditt eget navn og bestillerkode, som du kan få av administrasjonen.
- Bøker kan også kjøpes i bokhandel eller på nett når dette er nødvendig. Da må du selv betale og få utlegget refundert i etterkant (husk å ta vare på kvittering). Slik bruker du DFØ-appen - For ansatte - Universitetet i Oslo (uio.no)
Innkjøp av IT-utstyr SKAL skje via IT
Utlegg for IT-utstyr refunderes ikke, hør med kontorsjef hva som kan bestilles av IT
Utlegg
Dersom du har kjøpt noe og trenger å få refundert utgiftene, gjøres dette via selvbetjeningsportalen (fast ansatte).
https://www.uio.no/for-ansatte/arbeidsstotte/selvbetjeningsportal/slik-bruker-du-dfo-appen.htm
Riktig fremgangsmåte for å legge inn og slette refusjoner i DFØ
Når ansatte lager refusjon eller reiseregning i Selvbetjeningsportalen, må man alltid endre på kostnadstilordningen på den første siden.
Veiledninger:
Virksomhetskort - kredittkort med firmaansvar
Vi anbefaler alle fast ansatte å ha UiOs kredittkort for utlegg. Gebyrene i kortet dekkes av UiO og utleggene refunderes i god tid før Eurocard sier fra at de skal ha krediteringen.
Virksomhetskort - kredittkort med firmaansvar - For ansatte - Universitetet i Oslo (uio.no)
Div. info, veiledninger og frister
-
Cristin - Publikasjonsregister: rapportering, frister og aktuelt
-
Regler for godskriving og uttak av undervisnings- og eksamensbanken
-
Her er søknadsfristen to ganger i året - og NB! man må søke et år i forveien!
Dette fordi fakultetet skal ha tid til å finne erstattere/noen til å undervise.
- Ressursside og admin.støtte ved NFR-søknader