Håkon Glørstad: Velkommen tilbake til arbeidsplassen

KHM ønsker ansatte velkommen tilbake til museet. Vi går fra mandag 16. august over til en normalsituasjon der hovedarbeidsstedet er våre lokaler på UiO.

Bildet kan inneholde: briller, ansikt, briller, hode, briller.

Gjennom hele pandemien har KHM fulgt retningslinjene fra UiO, Oslo kommune og nasjonale myndigheter. For de fleste ansatte har det medført lange perioder med hjemmekontor siden mars i fjor.

Mandag gjenåpner UiO alle deler av universitetet for studenter og ansatte. Dette betyr at KHM så langt det er mulig går tilbake til normal drift slik det var før pandemien, men med hjemmekontor som et virkemiddel. Ansatte som av helsemessige årsaker fortsatt må være hjemme avtaler dette med sin nærmeste leder. Mer detaljert informasjon om dette finner du i UiOs retningslinjer.

Husk at generelle smittevernstiltak videreføres med 1 meters avstand, god håndhygiene og rengjøring av flater du har vært i kontakt med.

Rutiner for møtevirksomhet blir også slik de var før koronapandemien startet. Videomøter kan gjerne brukes der dette er mest praktisk, men fysisk oppmøte gjelder når det legges opp til det. KHM fortsetter ordningen med utvidet fleksibel arbeidstid.

Jeg vil understreke viktigheten av at alle sørger for å følge de generelle smittetiltakene med hygiene og avstand. Dersom man ikke føler seg frisk skal man holde seg hjemme, og ved koronasymptomer skal man ta en koronatest.

Jeg gleder meg til igjen å kunne møte gode kolleger fysisk på jobb, og ser frem til en innholdsrik høst for oss alle på KHM.

Håkon Glørstad

Publisert 13. aug. 2021 15:55 - Sist endret 13. aug. 2021 15:55