Historisk museum har tatt over Kunstpassasjen

De to 18 meter lange montrene på Kunstpassasjen ved Jernebanetorget er nå dekket med bilder og spennende fun-facts fra vår nye VIKINGR-utstilling.

Bildet kan inneholde: turistattraksjon, museum, arkitektur.

Kunstpassasjen. Foto: Karoline Dowson, Kulturhistorisk museum, UiO

I tillegg leier vi fire store montre på perrongen i Jernbanetoget. Dette gir meget god eksponering til de 120 000 daglige reisende.

Montre på perrongen i Jernbanetoget. Foto: Karoline Dowson, Kulturhistorisk museum, UiO

Målet med markedsføringen er å synliggjøre Historisk museum i bybildet. Jo oftere folk blir minnet om at det skjer spennende ting på Historisk museum, desto høyere kommer vi opp i folks bevissthet. I tillegg til å utløse konkrete besøk skaper vi også en langsiktig kontakt med befolkningen i stor-Oslo. Det langsiktige målet er at våre museer er det første folk tenker på når de tenker på museer i Oslo. Denne type markedsføring er også et av hovedmålene i den nye kommunikasjonsstrategien.

I tillegg er plakatene i Karl Johan oppe igjen. Erfaringen fra forsøket i sommer viste at plakatene var et meget effektivt trekkplaster for Historisk museum.

Bildet kan inneholde: himmel, reklame, morgen, vegg, plakat.
Plakater på Karl Johan. Foto: Karoline Dowson, Kulturhistorisk museum, UiO

Kampanjene på Jernbanetorget og Karl Johan står hele oktober måned.

Bildet kan inneholde: transportere, vegg, bygning, byområde, arkitektur.
Kunstpassasjen. Foto: Karoline Dowson, Kulturhistorisk museum, UiO

 

Av Karoline Dowson
Publisert 9. okt. 2019 08:34 - Sist endret 23. sep. 2020 10:33