I tillegg leier vi fire store montre på perrongen i Jernbanetoget. Dette gir meget god eksponering til de 120 000 daglige reisende.
![](/for-ansatte/enhetssider/khm/aktuelt/interne-saker/bilder/montre-jernbanetorget-khm-660.jpg)
Målet med markedsføringen er å synliggjøre Historisk museum i bybildet. Jo oftere folk blir minnet om at det skjer spennende ting på Historisk museum, desto høyere kommer vi opp i folks bevissthet. I tillegg til å utløse konkrete besøk skaper vi også en langsiktig kontakt med befolkningen i stor-Oslo. Det langsiktige målet er at våre museer er det første folk tenker på når de tenker på museer i Oslo. Denne type markedsføring er også et av hovedmålene i den nye kommunikasjonsstrategien.
I tillegg er plakatene i Karl Johan oppe igjen. Erfaringen fra forsøket i sommer viste at plakatene var et meget effektivt trekkplaster for Historisk museum.
![Bildet kan inneholde: himmel, reklame, morgen, vegg, plakat.](/for-ansatte/enhetssider/khm/aktuelt/interne-saker/bilder/karl-johan-khm-660.jpg)
Kampanjene på Jernbanetorget og Karl Johan står hele oktober måned.
![Bildet kan inneholde: transportere, vegg, bygning, byområde, arkitektur.](/for-ansatte/enhetssider/khm/aktuelt/interne-saker/bilder/kunstpassasjen-oslo-khm-660.jpg)