Nytt kontaktpunkt for IT-hjelp på KHM

Fra 1. juni ble IT-hjelp omorganisert på UiO. Nå har hele universitetet et felles kontaktpunkt.

Mann som holder en bærbar pc over hodet, i den ene hånden holder han et flagg med teksten "Help".

IT-hjelp er felleskontaktpunkt for all brukerstøtte for IT på UiO. De er førstelinje og svarer på mail, telefon og chat, og det kan avtales Zoom-møter. Når det er behov for hjelp på stedet vil de komme og løse saken.

Kontaktpunkt for IT-hjelp

Den gamle epostadressen vil også fortsatt fungere: khm-it@khm.uio.noLes mer om IT-hjelp på UiO. På For ansatte-sidene har Kulturhistorisk museum oversikt over IT-relaterte spørsmål og temaer, se IT-hjelp på KHM.

Andre IT-spørsmål – museums-IT

Rameshan Devarajah, Magne Samdal og Steinar Kristensen ved DigDok, tar hånd om IT-spørsmål som ikke er basis-IT, altså det vi kaller fagnær IT eller museums-IT. Det kan for eksempel være IT-hjelp i en utstilling eller feltarbeid.

De kan kontaktes direkte eller man kan sende e-post til it-support@uio.no som videresender henvendelsen til dem.

Felles IT-hjelp fordelt i ulike soner

Siden UiOs bygninger er fordelt rundt om i Oslo er felles IT-hjelp fordelt i ulike soner. Kulturhistorisk museum ligger under sonen IT sentrum. De har i tillegg ansvar for IT-hjelp til Juridisk fakultet og Naturhistorisk museum. IT sentrum har ti ansatte ledet av Tor Inge Rosvoll.

Publisert 21. juni 2023 11:32 - Sist endret 21. juni 2023 11:32