English version of this page

MED fornøyd med svarprosenten

Den totale svarprosenten for Det medisinske fakultet endte på 66% i vårens ARK-undersøkelse.

ARK-prosjektgruppebilde
Prosjektgruppen for ARK på MED: Fv. Stina Mosling, Mette Frydendal, Karen-Marie Heintz, Kristine Kleppan Blikra, Helle Fritzsønn og Elisabeth Olsen.
Maren Retterstøl Olaisen var ikke tilstede.
Foto: Mona Mehus, UiO.

– Vi har all grunn til å være fornøyde med svarprosenten på 66%, sier HR-leder Stina Mosling og mener det gir et godt utgangspunkt for det videre arbeidet i hver enhet.

Prosjektgruppen for ARK-undersøkelsen er fornøyd med deltakelsen. Ved forrige ARK-gjennomføring i 2013-14 var svarprosenten 46%, så vi må si oss fornøyde med utviklingen.

Hva skjer videre?

Resultatrapporten for hele fakultetet blir lagt fram i allmøtet den 15.3, deretter blir instituttrapportene presentert før hver enhet skal diskutere sine resultater i kartleggingsmøter før påske.

Etter påske og fram til 1. mai skal enhetene utarbeide tiltak for bevaring og utvikling av arbeidsmiljøet.

– Spørreundersøkelsen er starten på arbeidet, forklarer HR-leder Stina Mosling.
– Kartleggingen er ikke ferdig. Det kan være andre faktorer enn de man spør om i ARK-undersøkelsen som påvirker arbeidsmiljøet i din enhet, fortsetter hun. – For eksempel pandemien og nye måter å samarbeide på digitalt. Det er det viktig å få fram i kartleggingsmøtene.

Tabell med svarprosenten for MED i ARK-undersøkelsen. Svarprosent for hele fakultetet er på 66.42 %.
Svarprosent for årets ARK-undersøkelse ved MED.

Resultatene fra undersøkelsen blir presentert for den enkelte enhet i egne kartleggingsmøter som gjennomføres før påske. Her gis du og dine kollegaer anledning til å være med å diskutere resultatene og bringe inn eventuelle andre viktige faktorer som påvirker arbeidsmiljøet. Mer informasjon om tidspunkt for møtet får du av din leder.

Fortsett å bidra til arbeidsmiljøet

I den videre oppfølgingen er alle forventet å bidra, selv om man ikke har besvart undersøkelsen. De som av ulike årsaker ikke ble omfattet av undersøkelsen (bl.a de med mindre stilling enn 25 %) kan også inviteres med i oppfølgingen.

For Klinmed er det et eget oppfølgingsløp for de som ikke er omfattet av ARK.

Vi ønsker dere lykke til med det videre arbeidet!

Du finner alt du trenger å vite om ARK på prosjektets nettsider.

• Trinn 4: Mottak av resultater.
  • Trinn 5: Tilbakemelding, kartlegging og utvikling av tiltak

• Trinn 6: Oppfølgning og evaluering