Aktuelle saker i 2023

Publisert 4. okt. 2023 13:06

I den reviderte versjonen av ALLEA (The European Code of Conduct for Research Integrity) er flere nye ting tatt inn, som for eksempel problemstillinger knyttet til mangfold, GDPR, Open Science med mer.

Publisert 15. mai 2023 17:06

Fakultetsledelsen oppfordrer alle til å ta godt imot en arbeidsgruppe som skal utrede effekter av en mulig felles organisering av OD og MED. Det understrekes at prosjektet er universitetsledelsens initiativ.

Publisert 8. mars 2023 07:38

EUs rammeprogram Horisont Europa byr på mange finansieringsmuligheter innen helseforskning, mange er rettet mot samarbeidsprosjekter. Les mer om hvordan du blir aktuell for slike prosjekter.

Publisert 8. mars 2023 07:38

The European Research Council (ERC) finansierer forskere både tidlig i karrieren og på mer etablert nivå. Et ERC-stipend gir muligheten til å følge egen forskningsidè over fem år, og er blant de mest prestisjefylte bevilgningene en forsker kan oppnå.

Publisert 8. feb. 2023 15:36

Fra nysgjerrigdrevet grunnforskning til innovasjonsprosjekter med tett industrisamarbeid. Horisont Europa byr på mange muligheter for å finansiere drømmeprosjektet. EU inviterer nå alle til å dele erfaringer og synspunkter på utforming av forskningsprogrammet.