Odd Geiran

Professor og thoraxkirurg Odd Geiran får årets siste digitalis purpurea, som takk for stor innsats for fakultetet gjennom mange år.

Portrett av Odd Geiran.

Professor Odd Geiran får digitalis purpurea for sin innsats for fakultetet gjennom mange tiår. Foto: UiO.

Gjennom mange tiår har Geiran lagt ned enorme mengder engasjement, entusiasme og krefter for å ivareta fakultetets virksomhet.

Iherdig entusiasme

Geiran var nestleder og også tidvis leder ved Instituttgruppe for klinisk medisin ved daværende Rikshospitalet fra 1990 til 2001. Likeledes var han nestleder ved Fakultetsdivisjon Rikshospitalet i hele dens levetid fra 2002 til 2009.

Med stor entusiasme og kraft har Geiran ivaretatt universitetets interesser og aktiviteter i undervisning og forskning. Samtidig arbeidet han iherdig med å ivareta universitetets funksjoner under planleggingen av nytt Rikshospital.

Takk for innsatsen!

Fakultetet gratulerer Geiran med digitalis purpurea og takker ham for hans innsats, og ønsker er riktig god jul!

Publisert 10. des. 2013 15:37 - Sist endret 19. mars 2019 08:25