Øyvind Larsen

En digitalis purpurea til professor emeritus Øivind Larsen for boka "Doktorskole og medisinstudium".

Øyvind Larsen med blomster foran banner med motiv fra 200-årsjubileet.

Øyvind Larsen mottok flere blomster ved boklanseringen i september. Foto: Horgmo, UiO

Øivind Larsen har nedlagt et betydelig arbeid med å fortelle fakultetets historie i boka "Doktorskole og medisinstudium. Det medisinske fakultet ved Universitetet i Oslo gjennom 200 år (1814 - 2014)".

Målgruppe for boka er først og fremst studenter og ansatte ved fakultetet som ønsker et historisk tilbakeblikk i jubileumsåret. Det gir unektelig en stolthet i å tilhøre et fakultet med en så lang og god tradisjon.

Studiet av et universitetsfakultet og dets relasjoner til medarbeidere, studenter og omverdenen har også en allmenn interesse.

Boka er derfor skrevet for å vekke og å møte en slik interesse hos en bredere leserkrets.

Dekanatet takker for innsatsen!

Alle ansatte har fått boken i 200-årsgave.

Les mer om boka

Bok om hva, for hvem?