Arnoldo Frigessi

En velfortjent digitalis purpurea til professor Arnoldo Frigessi for innsatsen som innovativ forskningsleder ved fakultetet, samt for initiativet som førte til SFIet "Big Insight".

Arnoldo Frigessi med et tre i bakgrunnen.

Arnoldo Frigessi gjør data om til kunnskap i senteret for forskningsdrevet innovasjon, Big Insight. Foto: Gunnar F. Lothe, UiO

Arnoldo Frigessi gjør en kjempejobb som leder for Oslo senter for biostatistikk og epidemiologi ved Institutt for medisinske basalfag (IMB).

Big Insight

Frigessi etablerte i fjor UiOs andre senter for forskningsdrevet innovasjon (SFI) i samarbeid med Norsk regnesentral, kalt "Big Insight" innen det svært sentrale feltet "Big Data".

Stiller opp for fakultetet

Arnoldo er et utpreget ja-menneske som stiller opp for fakultetet i mange sammenhenger. Hans holdning er mer "Hva kan jeg gjøre for fakultetet", enn "Hva kan fakultetet gjøre for meg". Slike italienere det vil fakultetet ha.

Arnoldo Frigessi

Enheter ved UiO som deltar i "Big Insight"

Av dekan Frode Vartdal
Publisert 2. sep. 2015 09:32 - Sist endret 8. okt. 2021 16:22