Kjetil Taskén

Fakultetsledelsen skjenker en digitalis til Kjetil Taskén, avtroppende senterdirektør ved NCMM.

Portrett av Kjetil Taskén.

Foto: UiO

Kjetil Taskén ledet Bioteknologisenteret fra 2003, Norsk senter for molekylærmedisin (NCMM) fra 2008 og fusjonen mellom de to instituttene for et drøyt år siden.

Han er nå på vei over i ny jobb som leder av Institutt for kreftforskning på Oslo universitetssykehus. Dette vårsemesteret jobber Taskén 40% på NCMM og 80% i sin nye stilling på sykehuset.

NCMM og fakultetet vil gjerne takke for den store innsatsen han har lagt ned hos oss.

Revebjelle.
Fakultetsledelsen deler ut digitale revebjeller med hvert MED-nytt. I tillegg til å være en vakker blomst, er revebjellen, Digitalis purpurea, en viktig medisinsk legeplante som brukes innen hjertemedisin. Foto: Lunde/ UiO
Av Silje M. Kile Rosseland
Publisert 1. juni 2018 14:14 - Sist endret 15. jan. 2024 13:41