Liv Bjøntegaard Finess

Fakultetsledelsen tildeler Liv Bjøntegaard Finess en digitalis for sin innsats for fakultetet som leder av Studieseksjonen.

Liv Bjøntegaard Finess ble først ansatt ved fakultetet som HMS-koordinator i 2012. I en kort periode var hun også vikar som leder for Seksjon for administrative fellestjenester. Neste skritt var et vikariat som leder for Studieseksjonen. Stillingen ble utlyst, og etter en super seminartur til København med den fine gjengen i Studieseksjonen, søkte hun stillingen og fikk den.

Bilde av Liv B. Finess. Foto: UiO
Foto: UiO

Liv er en trygg leder, som evner å se sine medarbeidere, ta hånd om dem på en god måte, men samtidig også fokusere på å oppnå resultater, sier fakultetsdirektør Unn-Hilde Grasmo-Wendler.

Finess karakteriseres av sine medarbeidere i Studieseksjonen som en handlekraftig, real og uredd leder. Hun tar tak i ting istedenfor å la ting ligge og tør som mellomleder å si fra begge veier.

Ansvaret som leder for Studieseksjonen er stort og komplekst med mange aktører å forholde seg til. Instituttene har ansvar for deler av medisinstudiet. Master- og bachelorutdanningen har sine utfordringer. Undervisningen foregår spredt.

I Studieseksjonen har de til tider mange tunge saker å behandle. – Liv er en leder som har gjort de tunge sakene enklere å takle. Hun er alltid på ballen og backer sine ansatte. Hun kommer virkelig til å bli savnet når hun nå om kort tid går av med pensjon, sier Rita Iren Olsen, som har jobbet tett med Liv Finess hele veien.

– Liv har vært en enormt god støtte for ledelsen og ikke minst i overgangen til nytt dekanat, sier Unn-Hilde Grasmo-Wendler. Lykke til videre med pensjonisttilværelsen. Vi kommer til å savne deg!

Fakultetsledelsen deler ut digitale revebjeller med MED-nytt. I tillegg til å være en vakker blomst, er revebjellen, Digitalis purpurea, en viktig medisinsk legeplante som brukes innen hjertemedisin. Foto: Elin Lunde/ UiO

Av Silje M. Kile Rosseland
Publisert 21. juni 2019 08:30 - Sist endret 15. jan. 2024 13:41