English version of this page

Dekanvalget har nå startet!

Dekan Ivar Gladhaug forklarer hvem som har stemmerett og oppfordrer deg til å bruke stemmeretten din i dekanvalget 2022 i dag! På grunn av feil i DFØ har mange med stemmerett falt ut av manntallet. Man kan stemme likevel. Valget stenger 14. september kl. 12.

Årets valg er et reelt valg med to gode kandidater. De to kandidatene, Jens Petter Berg og Hanne Flinstad Harbo skulle nå være godt presentert via nettsidepresentasjoner og valgmøter. Mandagens allmøte ble vellykket og var godt organisert av valgkomiteen med ca. 200 tilhørere på zoom og i salen. Kandidatene presenterte sine program og svarte på både forhåndsinnsendte spørsmål og spørsmål som kom på møtet.

Vi har som et erklært mål at universitetsdemokratiet skal fungere. Det er avhengig av at du som ansatt eller student bruker stemmeretten din!

Alle ansatte med minst 50 % stilling, professor II og studenter kan stemme ved dekanvalget. Stipendiater med ekstern arbeidsgiver med gyldig opptaksavtale ved doktorgradsprogrammet, har stemmerett som studenter.

Valget åpnet 7. september kl. 08.00 og stenger 14. september kl.12.

Stemmer avgis i universitetets egen valgportal, e-valg, som vil lenkes opp på valgsider og i eposter.

På grunn av en feil i DFØ har dessverre mange med stemmerett falt ut av det opprinnelige manntallet. Dette skal nå være oppdatert. Dersom en ansatt eller student likevel finner at de ikke er registrert med stemmerett (inkludert i manntallet), kan disse like fullt avgi stemme og oppgi årsak til hvorfor de mener de skal inkluderes i manntallet.

Resultatet av valget vil annonseres straks resultatet foreligger etter fristens utgang 14. september. Alle stemmer avgitt utenfor manntall vil gjennomgås manuelt av valgstyret. Det kan derfor ta litt lenger tid før resultatet annonseres enn normalt.

Bruk stemmen din! Her kan du stemme. Godt valg!

Les mer om dekanvalget

Av Dekan Ivar Prydz Gladhaug.
Publisert 9. sep. 2022 07:42 - Sist endret 25. jan. 2024 12:44