English version of this page

Våre folk imponerer

Dekan Hanne Flinstad Harbo er imponert over arbeidet som gjøres ved MED-fakultetet. Sist uke deltok dekanatet på årets Livsvitenskapskonferanse - Norway Life Science 2023, der flere ansatte på fakultet hadde sentrale roller.

Kjære kolleger,

Dekan Hanne Flinstad Harbo
Dekan Hanne Flinstad Harbo på sitt kontor i Sogn Arena. Foto: Kyrre Vigestad, UiO

Tiden går fort når det er mye som skjer. Vi i dekanatet er fortsatt mye rundt omkring for å møte så mange som mulig, få et innblikk i de mangfoldige aktivitetene ved vårt fakultet og for å treffe viktige samarbeidspartnere.

Det var for eksempel svært hyggelig og interessant å delta på Livsvitenskapskonferansen 2023 som hadde som mål å utforske samspillet mellom helse, teknologi og samfunn. Det var mange representanter fra fakultetet blant foredragsholderne og som deltagere i paneldebattene, som alle gjorde en svært imponerende innsats.

Som eksempler kan det nevnes at både direktør ved Veksthuset for verdiskapning Hilde  Nebb, stud. med/ president i Studentparlamentet Oline Marie Sæther og professor Arnoldo Frigessi ved avdeling for biostatistikk deltok i diskusjonene om hvordan vi skal fasilitere innovasjon og oppnå konvergens mellom forskningsmiljøene. Professor Stefan Krauss, direktør ved Hybrid Technology Hub, hadde innlegg om «The organoid revolution in biomedical research”, og professor Åslaug Helland ved Kreftklinikken og professor Kristina Haugaa ved Hjerte-, lunge- og karklinikken hadde sterke innlegg om særdeles vellykkede «private-public partnerships» innen henholdsvis kreftmedisin og hjertemedisin. Professor Jan Terje Andersen ved Avdeling for farmakologi hadde et svært godt og engasjert innlegg i debatten med helse- og industri-ledere om samarbeid mellom forskning, industri og myndigheter.

Dette er bare ett av svært mange arrangementer og aktiviteter som dere bidrar sterkt til både innenfor og utenfor universitet. Det medisinske fakultet imponerer!

Vennlig hilsen Hanne

Noen av de siste ukenes begivenheter
Av Dekan Hanne Flinstad Harbo
Publisert 23. feb. 2023 07:44 - Sist endret 25. jan. 2024 12:54