English version of this page

Vellykket åpning av vår UiO Campus sør

Gratulerer med UiO Campus sør, studieplasser til medisin, priser og tildelinger, - og delta på høstens arrangementer!

Dekan Hanne Flinstad Harbo
Dekan Hanne Flinstad Harbo. Foto: Åsne Rambøll Hillestad, UiO

Det har skjedd mye siden semesterstart her på Medisinsk fakultet.

Med den offisielle åpningen 24. august av UiO Campus sør er nå de ti første medisinstudentene på plass for å ta deler av sin utdanning i Agder.

UiO Campus sør er et stort løft for å utdanne flere leger i Norge. Her legger vi til rette for god undervisning, tett oppfølging av studentene i praksis og på sikt bedre rekruttering av leger til sykehus og kommunene i Agder.

Det er mange som har jobbet hardt for å få dette til. Samarbeidet mellom Universitetet i Oslo og Sørlandet sykehus HF, og det engasjementet vi har blitt møtt med av kommune og region lover godt for videre arbeid.

Gratulerer og takk til alle som har jobbet over lang tid med å få til dette, og lykke til til våre studenter og nyansatte på UiO Campus sør.

Nye studieplasser til medisin på Sørlandet

Den 4. september fikk vi den gode nyheten om at Det medisinske fakultet ved UiO har fått finansiering for 20 studieplasser tilknyttet denne ny-etablerte UiO Campus Sør.

Tildelingen av 20 nye studieplasser gir oss en mulighet til å styrke satsningen. Vi skal fortsette å utvikle denne campusen for at det skal bli et bra studiested både for studentene og helsepersonell.

Fakultetet har det siste året også arbeidet med konkrete planer for å opprette en UiO Campus i Innlandet. At NTNU Gjøvik nå fikk tildelt 20 studieplasser ved Gjøvik, gjør at vi nå må revurdere disse planene. Innlandet er uansett en stor samarbeidspartner med 134 praksisplasser for medisinstudenter, og dette samarbeidet er det svært viktig å opprettholde.

Gratulerer med priser og tildelinger!

På vårt fakultet har vi stor, bred og fremragende forskningsaktivitet. Det er en glede å høre om stadig nye bevilgninger og priser både fra inn- og utland. Følge med på fakultetets mange kommunikasjonsplattformer om nyheter innen forskning og innovasjon!

Delta på våre møter og seminarer!

Både fakultet og våre institutter og enheter arrangerer dette semesteret mange seminarer og møter, som vi oppfordrer dere til å delta på. Følg med på våre annonseringer og meld deg på!

Først ute nå er Helse for Ukraina (torsdag 14. september), der vi igjen oppfordrer dere alle til å delta enten ved oppmøte eller digitalt.

Jeg ønsker dere alle en god start på dette spennende høst-semesteret. Takk for den store jobben dere gjør for «Fremragende kunnskap for fremtidens helse», vår visjon for arbeidet vårt ved Det medisinske fakultet.

Vennlig hilsen Hanne

Vellykket åpning av vår UiO Campus sør