Publisert 14. des. 2023 08:37

Dekanatet oppsummerer året samt ønsker alle en velfortjent julefering. Les også om blant annet:  Julegave fra medisinbloggen. Lene Frost Andersen ny leder for Nasjonalt råd for ernæring. Jan Magnus Aronssen utnevnt til merittert utdanner. Tor Inge Tønnessen får studentenes undervisningspris i modul 8.

Publisert 30. nov. 2023 09:49

Meld deg på fakultetets arrangement om forskning og undervisning i fremtidens helsevesen. ERC-tildeling. Kongens fortjenstmedalje. Tildeling til forskning på alvorlig hjertesykdom. Ny representant med to vara til fakultetsstyret.

Publisert 16. nov. 2023 09:25

Oppdatering om årsplansarbeid og utredning av mulig felles organisering av OD og MED. Milliondryss til våre kreftforskere fra Kreftforeningen. Fakultetsstyrevalg og flere tildelinger.

Publisert 2. nov. 2023 10:00

Legeutdanningen ved UiO må trappes opp. Jahreprisen 9. november: Velkommen til Jahreforelesningene og prisutdeling. Forskningsdekanen skriver om NFRs fagevaluering av medisin og helsefag 2023-2024.

Publisert 15. okt. 2023 08:28

Flytting og byggeaktiviteter. Honours-sertifikat i bærekraftig helse. Livsmestring for medisinstudenter. Fakultetsstyrevalg.

Publisert 5. okt. 2023 09:53

Ny strategi. Velkomstmøter for nye ansatte. Honours-sertifikat i bærekraftig helse. Livsmestring for medisinstudenter. Fakultetsstyrevalg.

Publisert 21. sep. 2023 09:48

Fabelaktig forskningsformidling ved MED. Medisinbloggen 5 år! Les om mulighetene NorDoc gir deg som forsker på MED. Still som kandidat til fakultetsstyret! Kom på Forskningsfestival på teknisk museum til helgen!

Publisert 7. sep. 2023 09:43

Åpningen av Campus sør. Nye studieplasser til medisin. ERC til Boccara. Nye retningslinjer for labjournal og mulighet for å få elektronisk labjournal.

Publisert 30. mai 2023 09:46

I denne utgaven av MED-nytt har vi ekstra fokus på studier. Les lederen skrevet av dekan og studiedekanene. Se hvordan kardiologiundervisningen har vunnet studentenes hjerter i både modul 6 og 8.

Publisert 12. mai 2023 09:05

Les om arbeidet med ny strategi. Søk ERC og få mulighet til å søke ekstra midler etterpå slik som Johanna Olweus som nylig har fått Proof of Concept-midler. Innovasjonsprisen til Taskén. Til deling av ukrainamidler og mye mer.

Publisert 20. apr. 2023 10:00

Les om hvorfor god finansiering av grunnforskning er viktig. Folkehelsens hjerteforskningspris og demensforskningspris til forskerne Dan Atar og Evandro Fei Fang. Få hjelp til å rektrutere eller bli en MSCA postdoktor.

Publisert 5. apr. 2023 08:52

Les dekanatets påskehilsen. Les om kronisk legemangel og om hvordan vi vil bidra til å løse problemet. Om dekanens offisielle besøk til Nepal med senter for Global helse. Få med deg arrangementer og frister m.m.
God velfortjent påske!

Publisert 23. mars 2023 10:21

I denne utgaven av MED-nytt kan du lese om blant annet: Dekanens opplevelse fra sin første kreering av doktorander i Universitetets aula. Åpent møte om forbedring av undervinsingen. Sommerskole, postdoktorprogram og Ukraina-midler. Grip muligheten til å engasjere deg i samfunnsoppdragene fra regjeringen.

Publisert 9. mars 2023 10:17

I denne utgaven av MED-nytt kan du lese om blant annet: Åpen dag. Seminar for undervisere om ChatGPT. Inspirasjonsseminar om finansiering. Få også med viktige frister og spennende arrangementer i kalenderen.

Publisert 20. feb. 2023 08:39

Dekan Hanne Flinstad Harbo er imponert over hva MED-fakultetet leverer. Forskningsdekan Jan Bjålie forteller om dine muligheter innen innovasjon. Les om vår nye Enhet for bærekraftig helse (SUSTAINIT), om motiverte ernæringsstudenter, Kvinnehelseforskningsprisen til Anne Spurkland og mye mer i årets fjerde utgave av MED-nytt.

Publisert 9. feb. 2023 07:01

Dekan Hanne Flinstad Harbo ønsker åpenhet og å være tett på aktivitetene ved fakultetet. Hun vil skrive en kort leder til hvert MED-nytt med litt informasjon om hva som skjer på fakultetet.  I sin leder denne gangen forteller hun om en travel oppstartsfase for dekanatet og litt om planene fremover. Få med deg dette og mye mer i årets tredje MED-nytt.

Publisert 26. jan. 2023 09:23

Leder om synlighet og samarbeid. Forskningsdekanen om K.G. Jebsen. Ny digital postkasse til fakultetsledelsen for gode ideer og innspill. Nominer til din kandidat til Jahreprisen, UiOs HMS-pris eller til Nansenfondet.

Publisert 12. jan. 2023 10:28

Godt nytt år fra dekan Hanne Flinstad Harbo. Møt det nye dekanatet. Semester kick-off for hele fakultetet 18. januar.