Aktuelle saker for ansatte ved Helsam i 2018

Publisert 20. nov. 2018 13:47

Valget av ansatte-kandidater til det nye instituttrådet ved Helsam er klart. Instituttrådet er instituttleders viktigste rådgivende organ.

Publisert 27. juni 2018 12:28

Helsam har hatt en betydelig økning i antall publiseringer de siste årene. Vi kan fortsatt bli bedre på antall artikler i de høyst rangerte tidsskriftene, samt på grundigere registrering i Cristin.

Publisert 4. mai 2018 12:36

General Data Protection Regulation (GDPR) er navnet på EUs personvernregulering som skal innlemmes i sin helhet i norsk regelverk gjennom EØS-avtalen. GDPR forordningen begynner å gjelde i EU 25. mai, men vil tidligst kunne settes i kraft gjennom en ny norsk personopplysningslov i juli i år.

GDPR forordningen vil føre til endringer i lovverk, rutiner og retningslinjer for all bruk og håndtering av personopplysninger, og visse iverksettes allerede nå.