Gry fikk velferdsprisen – kom og feir!

Helsams Gry Stubberud har fått UiOs velferdspris for 2018. Dette vil vi markere med kake ved Frederik Holsts hus onsdag 12. desember, kl: 11.30 i kantina.

Gry etter å ha fått overrekt velferdprisen 201

Gry var på ferie da prisen ble utdelt, men fikk i etterkant overlevert prisen av kollegaer ved Helsam.

Universitetet i Oslo hedrer hvert år en ansatt som har gjort særdeles mye for arbeids- og læringsmiljøet. Velferdsprisen deles ut på universitetets årlige julegrantenning og konsert i aulaen.

– Arbeids- og læringsmiljø er et lederansvar. Men vi ledere er avhengige av at hver enkelt ansatt og student strekker seg litt ekstra for å gjøre hverdagen enda bedre. Og det gjøres veldig mye godt arbeid ved Universitetet i Oslo.  Mange legger ned en innsats langt ut over det vi kan forvente. Det vil vi takke for i dag, gjennom å dele ut Velferdsprisen for 2018, sa universitetsdirektør Gunn-Elin Aa. Bjørneboe under prisutdelingen 2. desember.

Nominert av kollegaer

De ansatte ved UiO kan hvert år nominere kandidater de mener fortjener denne prisen. Gry ble nominert av kolleger ved Institutt for helse og samfunn (professor Johanne Sundby, rådgiver Vibeke Christie, seniorkonsulent Terese Eriksen, rådgiver Line Løw, førstekonsulent Kristine Rona Kjersem og førstekonsulent Ada Winge).

Begrunnelse for prisen

Kultur- og velferdsutvalget ved UiO velger ut en gruppe ansatte, et fagmiljø eller en enkeltperson som har utmerket seg ved å styrke arbeidsgleden og fellesskapet ved Universitetet i Oslo.

Årets mottaker av Velferdsprisen er intet unntak. I nominasjonen heter det at kandidaten er utrolig hjelpsom, alltid positiv og flink til å se muligheter.

Kandidaten er en person som kan jobben sin til fingerspissene, og som strekker seg langt for at alle skal ha det godt. Dersom noen har en utfordring, er kandidaten der for å ordne opp - ofte ved å finne nyskapende løsninger.

Kandidaten har en fabelaktig detaljkunnskap og god oversikt. Kandidaten er også flink til å følge opp studentene ved instituttet, og stiller med nytraktet kaffe hver morgen. Kandidaten tar ekstra vare på de internasjonale studentene og får dem til å føle seg velkommen, og deler til og med ut varme vinterklær til dem! Slik skaper kandidaten et positivt holdepunkt for dem, og gjør at alle føler seg sett.

Velferdsprisen for 2018 går til førstekonsulent Gry Stubberud, Institutt for helse og samfunn ved Det medisinske fakultet. På vegne av Universitetet i Oslo vil jeg takke henne for en strålende innsats!

Universitetsdirektør Gunn-Elin Aa. Bjørneboe

Helsam gratulerer Gry med den velfortjente prisen og håper så mange som mulig har anledning til å feire med kake.

Publisert 10. des. 2018 13:22 - Sist endret 12. des. 2018 15:30