Det har vært et spesielt år, og alle ansatte har gjort en stor og uvurderlig innsats for å håndtere den ekstraordinære situasjonen vi har befunnet oss i som følge av koronasituasjonen. Alle ansatte har bidratt til at universitetet har kunnet fungere så normalt som mulig siden koronaen møtte oss for fullt fra mars måned.
Det innebærer at det til sammen gis tre fridager i romjula. Fraværet registreres i HR-portalen på vanlig måte ved å bruke fraværstypen "1 ekstra fridag i romjulen" for hver fraværsdag. Dersom ferie allerede er lagt inn romjulsdagene, kan denne trekkes tilbake av den ansatte selv i HR-portalen.
En kort beskrivelse av hvordan du får slettet fravær:
1. klikk deg inn i HR-portalen
2. Velg "fraværssøknad"
3. Klikk på fanen "fraværssøknader"
4. Klikk deg inn på linjen der du har lagt inn fravær i romjulen og klikk på "xAvbryt"
5. Da kommer det opp en papirsøppelbøtte som gir deg muligheten til å slette registrert fravær
Deretter kan du legge inn fridagene ved å bruke "1 ekstra fridag i romjula"
Slettet fravær må så godkjennes i portalen av nærmeste leder
Hjemmekontor hovedregelen
Vi minner om at hjemmekontor fortsatt er hovedregelen der det er mulig for ansatte. Dette gjelder også etter nyttår.
Sidene for studiestart i januar er oppdatert her.
Vennlig hilsen,
Anette Langtvet, leder for Seksjon for økonomi og personal ved Helsam