Kaja Kvaale er valgt inn i instituttrådet

Kaja Kvaale er ny representant for de midlertidig vitenskapelig ansatte i instituttrådet, mens Lise Bjerke er valgt som vara. Valgperioden gjelder for 1.januar-31.desember 2021.

Instituttrådet er instituttleders viktigste rådgivende organ. Rådet uttaler seg om saker som ​

Kvinne smiler, mørk skjorte, rød bakrgunn
Kaja Kvaale skal i 2021 representere de midlertidig vitenskapelig ansatte i instituttrådet ved Helsam.

ellers ville ha vært gjenstand for vedtak i et styre, dvs. langtidsplan, årsplan, budsjett, intern organisering, samt regnskap og årsrapport. Instituttrådet kan drøfte saker som instituttleder eller øvrige medlemmer ønsker å ta opp.

Midlertidig vitenskapelig ansatte sitter ett år av gangen i instituttrådet, mens de øvrige ansatte-representantene sitter i fire år (2018-2022).

Valgoppslutningen for de midlertidig vitenskapelige var på 28 prosent. Du kan lese mer om kandidatene her.

Sammensetning instituttrådet 1.1.2021

·Vitenskapelig ansatte (2019-2022)

• Kåre Moen
  • Eline Aas