Midlertidig vitenskapelige ansatte velger sine representanter til både instituttrådet og fakultetsstyret for 1 år av gangen. De øvrige ansatte-gruppene velges for 4 år (2018-2022).
Frist for å fremme forslag til kandidater til begge valg er 30. oktober. Stemmeperioden for begge valg er fra 19-26. november.
Informasjon og fremdriftsplan for valgene ved Helsam 2020 finner du under Om Instituttet/Organisasjon/Valg
Kandidater og stemmerett
Instituttrådvalg
Alle midlertidig vitenskapelig tilsatte i minst 50% stilling, samt midlertidig tilsatte professor II har stemmerett.
Enhver midlertidig vitenskapelig tilsatt og midlertidig tilsatt professor II med stemmerett ved instituttet kan foreslå kandidater. Ingen kan underskrive på mer enn ett forslag til samme verv.
Valgbare er midlertidig vitenskapelig ansatte, og midlertidig tilsatte professor II med stemmerett ved instituttet. For å være valgbar må en tilsatt ha et tilsetningsforhold som dekker hele valgperioden, 1.1.2020 til 31.12.2020.
Informasjon om valget og hvordan du fremmer forslag til kandidater til instituttrådet.
Fakultetsstyrevalg
Alle midlertidig vitenskapelig tilsatte i minst 50% stilling, samt midlertidig tilsatte professor II har stemmerett.
Enhver midlertidig vitenskapelig tilsatt og midlertidig tilsatt professor II med stemmerett ved fakultetet kan foreslå kandidater. Ingen kan underskrive på mer enn ett forslag til samme verv.
Valgbare er midlertidig vitenskapelig ansatte, og midlertidig tilsatte professor II med stemmerett ved fakultetet. For å være valgbar må en tilsatt ha et tilsetningsforhold som dekker hele valgperioden, 1.1.2020 til 31.12.2020.
Informasjon om valget og hvordan du fremmer forslag til kandidater til fakultetsstyret.
Two elections for academic staff on fixed-term contracts in 2020
This autumn academic staff on fixed-term contracts shall elect candidates for both the Helsam's Institute Board and for the Faculty Board. The voting period is open from 19.-26. November.
Representatives of the temporary academic staff and the students are elected for one year (1.1.-31.12.2020). Students arrange their own elections. The other representatives are appointed or elected for a four-year term (2018-2022).
The Deadline for proposing candidates for both elections is October 30th 2020.
Only academic staff on fixed-term contracts (min 50%) and Professor II on fixed-term contracts are eligible to promote candidates and vote in the elections. To vote you have to be employed at the time of Election Day. To be a candidate your employment has to last until the end of 2020.
Read more about the two elections here: