Årshjul for priser på fakultetet

Det er nå utarbeidet en årshjulsoversikt over prisutlysninger og nominasjonsmuligheter for fakultetets ansatte. Her finner du frister, informasjon og lenker til prisutlysninger.

Professor Ludvig M. Sollid mottar Jahreprisen av rektor Ole Petter Ottersen. Foto: UiO/Yngve Vogt.

Fakultetet ønsker å forbedre kommunikasjonsprosessen rundt utlysninger av priser, og har opprettet et årshjul over prisutlysninger på de interne nettsidene.

Dette skal være en ressursside hvor dere kan finne informasjon om aktuelle priser. Alle som er ansatt ved fakultetet har tilgang til disse sidene.

Mange aktuelle priser

Årshjulet gir en oversikt over de store prisene som er relevante for ansatte ved fakultetet. Under hver prisoversikt finner du mer informasjon om prisene, fristen for innsending av nominasjon og lenke til utlysningen.

Disse inkluderer Olav Thon Stiftelsens faglige priser, Anders Jahres medisinske priser, Louis-Jeantet pris for medisin, HMK gullmedalje for yngre forskere og mange flere.

Det er noen få utvalgte priser hvor fakultetet koordinerer nominasjonene selv, og disse legges ikke ut i årshjulet, men vil følges opp over e-post fra fakultetsadministrasjonen.

Hvordan kan du bruke årshjulet?

Målet med årshjulet er å redusere mengden e-poster som blir sendt fra fakultetsadministrasjonen via institutter og sentre og ut til miljøene.

Vi anbefaler derfor ansatte til å bruke abonnementsfunksjonen. Ved å gjøre dette vil du få informasjon når det kommer nye oppdateringer i årshjulet.

Du kan legge hele årshjulet inn i kalenderen din ved å klikke "abonner" nederst på siden. Er det kun noen aktuelle priser for deg eller ditt fagområde, kan du abonnere på den enkelte prisen ved å klikke på lenken under hver prisutlysning. Da vil fristene for prisene dukke opp i Outlook-kalenderen din.

Av Julie Nybakk Kvaal
Publisert 4. apr. 2017 09:22 - Sist endret 4. apr. 2017 09:22