Forskningstorget 2017

Instituttet ønsker å oppfordre forskningsmiljøene til deltakelse på Forskningstorget til høsten.

Professor Johan Storm tester bevisstheten til en besøkende på stand i 2015. Foto: Yngve Vogt.

Forskningstorget går av stabelen fredag 22. og lørdag 23. september på Universitetsplassen. Det er det største enkeltarrangementet under forskningsdagene – en forskningsfestival som arrangeres hvert år i hele Norge.

Klinmed håper flere forskningsmiljøer vil delta med egen stand på Forskningstorget 2017.

Stor satsing fra fakultetet

Fakultetet har i år gått stort ut og bevilget penger til det største teltet på Universitetsplassen, med plass til 9 stands. I tillegg vil alle miljøene som deltar på Forskningstorget få inntil 5000 kroner til utstyr til standen.

Arrangementet lages for et ungt og engasjert publikum, hvor nysgjerrige i alle aldre får mulighet til å undre seg eller la seg overraske sammen med engasjerte forskere.

En god stand bør være interaktiv og kunne aktivisere publikum enten med å kjenne, føle, smake, prøve, se og/eller diskutere slik at de kan reflektere litt rundt det de opplever.

Forskningsformidling

Dette er en veldig fin måte å drive forskningsformidling på, ved å vise frem forskningen som gjøres ved instituttet med interaktive stands og møte neste generasjon studenter.

Er du interessert i år bidra på forskningstorget i år?

Ta kontakt med instituttets kommunikasjonsrådgiver Julie Nybakk Kvaal innen 3. mai.

Publisert 10. apr. 2017 14:53 - Sist endret 10. apr. 2017 15:07