Timeplaner for høstens undervisning er klare i løpet av uke 22

Timeplanlegging for høsten 2017 er blitt forsinket som følge av implementering av nye moduler. Modulkoordinatorene jobber for å få alle brikkene på plass, og gir beskjed når timeplanene er ferdige.

Høsten 2017 gjennomføres modul 8, termin 2 for første gang.

Med dette er den nye studieplanen Oslo 2014 implementert gjennom hele studiet. Instituttet retter en stor takk til alle som har deltatt i nytenkningen.

Forsinkelse i timeplanleggingen

Som følge av prosjektering av nye moduler, har timeplanleggingen gjennomgående blitt forsinket.

Dette skyldes at modulene påvirkes av hverandre både når det gjelder lærekrefter og arealer. Derfor er ikke alle høstens timeplaner helt klare ennå.

– Vi vet at dette kan skape utfordringer for våre undervisere ved planlegging av høstens aktiviteter, og kan forsikre om at modulkoordinatorene jobber hardt for å få alle brikkene på plass, sier Jorun Ur, seksjonsleder for undervisningsplanlegging ved Klinmed.

Modulkoordinatorene gir beskjed til alle undervisere når timeplanene anses som ferdige. Sannsynligvis vil dette skje i løpet av uke 22, altså sisten uken i mai.

– Når alle de nye modulene nå er implementert vil forutsigbarheten øke vesentlig, slik at alle fremover skal kunne vite fra semester til semester hvor i timeplanen undervisningen er plassert, sier Ur.

Vanskelig å endre oppsatt undervisning

Med ny studieplan er det svært vanskelig å flytte på eller endre tidspunkt som er satt opp til undervisning.

Dette skyldes at undervisningen er organisert i blokker hvor fagene er logisk plassert i forhold til hverandre. I tillegg er studentenes timeplan så tett at det er svært vanskelig å finne rom for endrede tidspunkt.

Skulle du som underviser komme i en situasjon hvor oppsatt undervisning ikke lar seg gjennomføre, må vi be om at du finner en kollega som kan ivareta undervisningen i stedet for deg.

Publisert 24. mai 2017 16:33 - Sist endret 24. mai 2017 16:33