Frist behandling av søknadsbudsjett NFR 11. april

Forskningsrådets søknadsfrist nærmer seg. Husk å sende prosjektbudsjettet ditt til godkjenning hos økonomiseksjonen senest 11. april.

Vi vet at det å skrive gode søknader er en omfattende jobb. Det tar lang tid å samle passende samarbeidspartnere, få innspill og bli enige om et utkast til prosjektsøknad. Kanskje er det en del bekreftelser eller intensjonsavtaler som skal med i tillegg.

Frist for å sende budsjett til økonomi

Én av de viktigste delen av søknaden er budsjettet. Økonomiseksjonen bistår prosjektleder med avklaring av prosjektkategori, kvalitetssikring av budsjettet og vurderer eventuelle samarbeidsavtaler i alle søknadene som går ut fra instituttet.

Med et høyt antall søknader ut fra Klinmed, er det et stort trykk på økonomiseksjonen i perioden før søknadsfristen 25. april. Vi minner derfor om at dere må sende utkast til søknadsbudsjett til aktuell controller i økonomiseksjonen fortløpende, og senest 11. april, altså to uker før Forskningsrådets frist.

Hvem som er din økonomicontroller ved Klinmed finner du her.

Annen søknadshjelp

Enhet for ekstern forskningsfinansiering (EEF) ved fakultetet har ansvar for rådgivning og informasjon om nasjonale og internasjonale finansieringskilder og bistår med søknader. Har du spørsmål om søknadsskriving eller ønsker tilbakemeldinger på søknadsutkastet, kan du ta kontakt med seniorrådgiver Kari Schjølberg-Henriksen.

Ønsker du hjelp med, eller tilbakemelding på kommunikasjonsplanen i søknaden, kan du ta kontakt med kommunikasjonsrådgiver Julie Nybakk Kvaal.

Nærmere informasjon om utlysningene fra Forskningsrådet finner du her.

• HELSEVEL utlyser 100 millioner kroner til forskerprosjekter innenfor tjenesteforskning
  • BEHANDLING utlyser 115 millioner kroner til pasientnær klinisk forskning
  • FRIMEDBIO har 408 millioner kroner til forskerprosjekter, unge forskertalenter, mobilitetsstipend innen medisin, helse og biologi
  • INTPART utlyser inntil 80 millioner kroner til internasjonale partnerskap

Her finner du mer informasjon om eksternt finansierte prosjekter (EFP) ved Universitetet i Oslo.

Publisert 23. mars 2018 16:19 - Sist endret 14. feb. 2022 15:06