Nytt dekanat på besøk på Klinmed

Dekanatet viste stort engasjement og virket svært interessert i temaene instituttledelsen trakk frem.

12. januar fikk Klinmed besøk av det nye dekanatet med dekan Hanne Harbo i spissen. Instituttets utvidede ledelse og administrative ledergruppe presenterte bredden i Klinmeds virksomhet innen forskning, undervisning, forskerutdanning og administrasjon. De trakk også frem viktige satsinger og utviklingsmål innen de ulike områdene, i tillegg til berøringspunkter med fakultetet og det tette samarbeidet med universitetssykehusene.

Det nye dekanatet presenterte også seg selv og sine respektive ansvarsområder. Dekan Hanne Harbo understrekte kjernen i dekanatets arbeidsform. Hun pekte på synliggjøring, involvering og samarbeid, beslutning, gjennomføring og evaluering som deres viktigste arbeidsformer.

Etter presentasjonene var det satt av tid til åpen diskusjon.

Administrasjonssjef Astrid Aksnessæther forteller at Klinmeds ledelse setter stor pris på at dekanatet satte av noen timer så tidlig i sin periode for å bli bedre kjent med instituttet.

– Vi hadde et godt møte der dekanatet viste stort engasjement og virket svært interessert i temaene vi trakk frem som spesielt viktig å jobbe sammen om de kommende årene. Dette var en veldig god start, sier hun.

Av Elin Martine Doeland
Publisert 26. jan. 2023 16:15 - Sist endret 26. jan. 2023 16:54