Årets arbeidsmiljøundersøkelse (ARK) på Klinmed

I år er det institutt- og klinikkadministrasjonene som skal være med i arbeidsmiljøundersøkelsen ARK. Vi oppfordrer enhetene som ikke er med i ARK om å fortsette med egne arbeidsmiljøsamlinger.

Bilde av en forsamling som alle holder hendene i været

Bildet er tatt under administrasjonens kollegadag i januar 2024. Foto: Øystein Horgmo, UiO

ARK er et viktig verktøy i arbeidet med utviklingen av arbeidsmiljøet og skal gjennomføres hvert tredje år.

Administrativt ansatte skal delta i år

I år er det institutt- og klinikkadministrasjonene som skal delta fra Klinmed, det vil si ansatte i administrative stillinger. Undersøkelsen er blitt sendt ut til de som skal være med.

På sikt er tanken at alle ansatte på Klinmed skal delta i ARK.

– Vi vil arbeide for at alle ansatte skal kunne delta i 2027, også de vitenskapelige, sier administrasjonssjef Astrid Aksnessæther.

Egne arbeidsmiljøsamlinger i enhetene

Høsten 2023 gjennomførte mange enheter i klinikkene egne arbeidsmiljøsamlinger.

– Disse har vi fått gode tilbakemeldinger fra, sier Aksnessæther, og fortsetter:

– Før alle ansatte, også de vitenskapelige, er en del av ARK, oppfordrer vi enhetene til å fortsette med en slik årlig samling.

Oppfordrer de som får invitasjon om å delta

Administrasjonssjefen oppfordrer alle som har fått invitasjon til å delta til å svare på undersøkelsen.

– For at vi skal kunne bruke ARK som et godt verktøy i utviklingen av arbeidsmiljøet vårt, er det viktig at alle deltar, sier hun.

Spørsmål kan rettes til Klinmeds ARK-koordinator Maren Retterstøl Olaisen

Emneord: Arbeidsmiljø, Arbeidsmiljøutvikling