Eva Dugstad blir ansvarlig for samfunns- og næringslivskontakt ved MN-fakultetet

Det er en stor glede å annonsere at Det matematisk-naturvitenskapelige fakultet har ansatt Eva Dugstad som ansvarlig for samfunns- og næringslivskontakt! Hun starter i sin stilling hos oss 1. februar 2022.

Portrettbilde av en kvinne

Eva Dugstad. Foto: Stig Jarnes/Oslo Cancer Cluster.

Eva er i dag ansatt som direktør for forretningsutvikling ved Radiumhospitalets forskningsstiftelse og spesialrådgiver i Oslo Cancer Cluster. Før dette var hun i seks år administrerende direktør ved Institutt for energiteknikk på Kjeller og i Halden, der hun også har tidligere erfaring fra forskning og nukleærmedisinsk produksjon.

I tillegg har Eva erfaring fra farmasøytisk industri og forvaltning, og hun har hatt en rekke styreverv inkludert i Forskningsrådet og vårt eget fakultetsstyre. Hun er utdannet Cand.Pharm. fra Universitetet i Oslo.

Eva får et særlig ansvar for å utvikle vårt samarbeid med næringsliv, instituttsektor, offentlig sektor og kunnskapsklynger. Sentralt i dette blir fakultetets satsinger "Fremtidsteknologier" i samarbeid med forskningsinstituttene på Kjeller, dScience – Senter for data og beregningsvitenskap, satsingen "Veksthuset for livsvitenskap" i samarbeid med Det medisinske fakultet, og satsingen som nå etableres innen bærekraftsrettet forskning.

Samarbeid med arbeidslivet om utdanning og livslang læring er et annet viktig område, i tillegg til tilbudet om karriereutvikling for våre unge forskere. Vi har også ambisjoner om økt etablering av strategiske næringslivssamarbeid – ikke minst rettet mot fremtidige SFI-søknader.

Eva har mange oppgaver som venter, og vi ønsker henne hjertelig velkommen til fakultetet!

Publisert 4. nov. 2021 12:30 - Sist endret 4. nov. 2021 12:30