Kommunikasjonsstrategien er vedtatt

Hovedmålet med strategien er å doble antall primærsøkere til bachelorstudiene ved fakultetet i løpet av fem år.

MatNat-fakultetets kommunikasjonsstrategi ble vedtatt på styremøtet 7. april.

Den er en oppfølging av UiOs sentrale strategiplan hvor ambisjonen er at UiO skal bli et internasjonalt toppuniversitet med vekt på høy kvalitet innen forskning, utdanning, formidling og innovasjon.

MatNat-fakultetet ønsker å bli et av Europas mest attraktive steder for forskning og utdanningen innen matematikk, naturvitenskap og teknologi. Å rekruttere flere dyktige studenter av avgjørende for å nå dette målet. Det gir flere motiverte studenter, bedre læringsmiljø og høyere kvalitet på den studentaktive forskingen – noe som i sin tur frigjør tid til forskning.

Å markedsføre våre studier overfor kommende studenter er en krevende øvelse hvor vi på en engasjerende måte må synliggjøre våre kvaliteter overfor målgruppene.

Det er satt opp ti strategiske grep, som skal bidra til at vi når målene. Disse handler blant annet om å bedre rammebetingelsene, bygge intern stolthet, videreutvikle studietilbudet, studentrekruttering, bedre forskningsformidlingen og utvikling av digitalstrategi.

Vi håper at alle institutter og ansatte bidrar i dette arbeidet. Det er viktig at vi løfter i flokk. Ikke nøl med å ta kontakt med oss som jobber med kommunikasjon hvis dere har innspill eller ønsker råd.

Publisert 24. apr. 2014 19:53