English version of this page

Arbeidet med strategien for Universitetet i Oslo 2020-2030

Rektoratet sendte utkast til strategi for hele Universitetet i Oslo for perioden 2020 til 2030 på høring omkring 1. oktober. Vi leverte vår høringsuttalelse fra fakultetet innen fristen som var satt til 1. november.

portrettbilde

Strategi-utkastet og vår høringsuttalelse er kun formulert på norsk, men deler av det vi har spilt inn bygger på vår egen strategi som også finnes på engelsk.

I vår relativt omfattende høringsuttalelse har vi blant annet vektlagt betydningen av at UiO må ha en tydelig grunnforskningsprofil, at det er et behov for å satse på utvikling av gode læringsmiljøer for studenter og ansatte, at det er et stort behov for å ha en strategi for investeringer i infrastruktur for forskning og utdanning, og at vi må arbeide mer systematisk med rekruttering av ansatte og studenter.

Vi ber også Universitetet i Oslo om å være tydeligere på hva vi kan og bør gjøre for å bidra til en bærekraftig samfunnsutvikling. Vi ber også om at UiO setter klimautfordringene tydeligere på dagsorden. Helt konkret foreslår vi at UiO etablerer et nasjonalt senter for global bærekraft med vekt på utfordringene knyttet til klimaendringene.

Du kan lese utkast til strategien og alle høringssvarene på For ansatte-sidene.

Av Dekan Morten Dæhlen
Publisert 8. nov. 2019 08:55 - Sist endret 21. feb. 2023 14:55