MN-Nytt nr. 01: 4. januar 2024

Velkommen tilbake til et nytt år!

Kjære kollegaer, jeg håper dere alle har hatt en fin juleferie! Det nye året er alt i gang, og mye utfordrende og spennende ligger foran oss.

Welcome back to a new year!

Dear colleagues, I hope you all had a wonderful Christmas break! The new year is well underway, and many challenging and exciting things lie ahead of us.

Slik var 2023 på UiO

I 2023 gikk startskuddet for nye forskningssatsinger på demokrati, energi og miljø. Vi har kreert 409 doktorgradsstudenter og tatt imot over 26 000 studenter. Og vi fikk nettopp vite at en ekte dinosaur flytter inn på Naturhistorisk museum!

Tren i arbeidstiden: Vårens treningstilbud er klart!

Alle ansatte kan trene inntil 1,5 time i uken. Benytt deg av vårens treningstilbud: innebandy, yoga, styrketrening og nakke/skuldre er noen av aktivitetene du kan velge.

Exercise during working hours: the spring course schedule is ready!

All employees may use 1.5 working hours per week to excercise. Make use of courses offered this spring semester: floorball, yoga, strength training and neck/shoulder are some of the activities you may choose from.

– Fremtidens energisystem er radikalt annerledes

Hvordan bygger vi de grønne og digitale energisystemene for lavutslippssamfunnet Norge i 2050? En ny konferanse skal finne energiløsningene som trengs for å nå klimamålene og sikre samfunnet nok rimelig kraft.

WEEK 2 - Career Fair Day 11.january 2024

Are you a PhD candidate, postdoctoral fellow or a researcher within the STEM field? Then you should join the Career fair day concluding WEEK 2.

Nytt innovasjonsprogram for studenter i Oslo-regionen skal gi flere oppstartsbedrifter

Universitetet i Oslo, med Veksthuset for verdiskaping i spissen, leder et nytt samarbeidsprosjekt som skal styrke studentinnovasjonskulturen i Oslo-regionen. Prosjektet har fått støtte fra Innovasjon Norge. Målet er å få flere oppstartsbedrifter og mer verdiskaping. Med på laget er OsloMet, BI, Kristiania, Norges miljø- og biovitenskapelige universitet og Startuplab.

New innovation programme for students in the Oslo region will provide more start-ups

The Growth House at University of Oslo is managing a new collaborative project which will strengthen the student innovation culture in the Oslo region. The project has been granted support from Innovation Norway. The goal is to establish more start-ups and contribute to value creation. OsloMet, BI, Kristiania, the Norwegian University of Life Sciences and Startuplab are collaborators.

Overføre ferie til neste år

Du kan overføre 14 dager ferie til neste år. Fristen for å overføre feriedager er 31. januar.

Tips oss

Har du innspill til saker som kan være aktuelle for nyhetsbrevet?

Send en epost til nettredaktor@mn.uio.no

MN-nytt sendes ut til alle ansatte på MN hver annen uke. Tidligere ansatte og andre som ønsker MN-nytt kan abonnere.

Abonner på nyhetsbrevet